بهترین نرم افزار crm ایران چیست؟

اگر شما هم قصد خرید نرم افزار CRM برای کسب‌وکار خود را دارید، طبیعی است که به دنبال بهترین نرم افزار crm باشید. اما نرم افزار crm چیست؟ و بهترین crm چه ویژگی‌هایی دارد؟

قبل از آنکه به این سوالات پاسخ دهیم، ابتدا به مهم‌ترین اصل در انتخاب بهترین نرم افزار crm می‌پردازیم:

بهترین crm سی آر امی است که متناسب با نیازهای کسب‌وکار شما باشد

تصور کنید که قصد دارید به مسافرت بروید. آیا با داشتن یک ماشین خوب به مقصدتان می‌رسید؟ پاسخ این سوال بستگی به آن دارد که مقصد شما کجا باشد. به عنوان مثال اگر بخواهید از بندرعباس به قشم بروید، حتی اگر بهترین ماشین دنیا را هم داشته باشید، شما را به مقصدتان نمی‌رساند و  احتمالاً یک قایق موتوری بیشتر به کارتان خواهد آمد! شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه به سایت بیت اند مراجعه کنید.

نرم‌افزار crm هم تنها یک ابزار است (مانند یک وسیله حمل و نقل) که به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا به اهداف و مقاصد خود برسد. اما درصورتی‌که که سازمان شما استراتژی‌های مناسب و اهداف روشنی نداشته باشد، صرفاً با تهیۀ یک نرم‌افزار crm معجزه‌ای رخ نخواهد داد.

در انتخاب بهترین نرم افزار سی آر ام توجه داشته باشید، آنچه که برای یک شرکت بهترین است، لزوماً قرار نیست برای کسب‌وکار شما هم بهترین باشد. مسلماً عملکرد صاحب یک سوپرمارکت با رویکرد دیجیکالا در مدیریت ارتباط با مشتریانشان متفاوت است و هرکدام از این کسب‌وکارها به نرم‌افزارهایی با امکانات متفاوتی نیاز خواهند داشت.

اگر قصد خرید بهترین crm را دارید، به شما پیشنهاد میکنیم راهنمای جامع خرید crm را مطالعه کنید. در این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا اول از همه ببینید که آیا اصلاً به crm نیاز دارید یا خیر و در صورت نیاز چگونه طی 8 قدم، بهترین crm را انتخاب کنید.

فهرست:

ویژگی‌های بهترین crm
بهترین نرم افزارهای crm
بهترین نرم افزار crm ایران
امکانات منحصربه‌فرد crm بیت اند

ویژگی‌های بهترین crm

زمانی که به قصد یافتن بهترین نرم افزار crm با فروشندگان مختلف مذاکره می‌کنید، احتمالاً هر یک از فروشندگان با ارائۀ لیست بلندبالایی از ویژگی‌ها و امکانات نرم افزارشان تلاش می‌کنند شما را مجاب کنند که محصول آن‌ها بهترین نرم افزار crm ایران است!

اما برای آنکه خودتان بتوانید بهترین نرم افزار crm را شناسایی کنید و درگیر وسوسه‌های فروشندگان نشوید، باید با مهم‌ترین ویژگی‌هایی یک crm خوب آشنایی داشته باشید.

1- قابلیت سفارشی سازی

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، نیازهای هر کسب‌وکار منحصربه‌فرد است. لذا بایستی به دنبال نرم‌افزاری باشید که بتواند متناسب با خواسته‌های شما شخصی‌سازی شود. توجه کنید که امکانات و ماژول‌های فراوان در یک نرم‌افزار لزوماً به معنای برتری آن نیست و حتی ممکن است منجر به سردرگمی و نارضایتی کارکنان شود. از این رو قابلیت سفارشی سازی نرم‌افزار مطابق با نیازهای یک سازمان امری ضروریست.

2- قابل توسعه بودن

همانطور که کسب‌وکار شما با گذشت زمان رشد می‌کند و توسعه می‌یابد، نیازها و اهداف تجاری شما نیز تغییر می‌کند. لذا بهترین نرم افزار crm نرم‌افزاریست که بتواند با رشد کسب‌وکار شما توسعه یابد.

3- یکپارچگی

معمولاً در یک سازمان برای انجام امور مختلف از نرم‌افزار‌های متفاوتی استفاده می‌شود. یک crm خوب باید بتواند به صورت یکپارچه با سایر برنامه‌ها ادغام شود و داده‌ها را میان آن‌ها جابه‌جا کند. این امر به شما کمک می‌کند تا دید بهتری از آنچه در سازمان در جریان است، داشته باشید.

4- سهولت در استفاده

در صورتی که نرم افزار سی آر امی که تهیه می‌کنید بیش از اندازه پیچیده باشد و کارکنان شما نتوانند به راحتی با آن کار کنند، این امکان وجود دارد که آن را کنار بگذارند. در این صورت خرید نرم‌افزار نه‌تنها سودی برای شما نخواهد داشت بلکه موجب هدر رفتن زمان و سرمایه شما می‌شود و نارضایتی کارکنان را نیز به همراه خواهد داشت.

5- پشتیبانی

حتی اگر بهترین crm را هم خریداری کنید با نصب آن کار شما تمام نخواهد شد. باتوجه به اینکه هرکسب‌وکاری دائما در حال تغییر است، نرم‌افزار crm نیز نیاز به به‌روزرسانی دارد. همچنین پس از نصب crm ممکن است با ایرادهایی روبه‌رو شوید که نیاز به اصلاح داشته‌باشند و یا آنکه نیاز به آموزش کارکنان برای استفاده از نرم‌افزار باشد. در هر صورت یک فروشندۀ خوب حتی پس از نصب نرم‌افزار نیاز باید با شما در ارتباط باشد و پشتیبانی لازم را ارائه دهد.

بهترین نرم افزارهای crm

از بهترین crm ها در سال 2021 می‌توان به Salesforce, Freshworks, Pipedrive, Hubspot و … اشاره کرد. این نرم‌افزارها اگرچه در دنیا جزء بهترین crm ها به حساب می‌آیند اما در ایران موجود نیستند.

اگر به دنبال بهترین نرم افزار crm ایرانی هستید، در کنار نرم‌افزارهای تولید ایران، نام مایکروسافت crm نیز به چشم می‌خورد. این نرم افزار که در سطح جهانی شناخته شده‌است، بهترین نرم افزار crm ایران نیز می‌باشد.

دو موسسۀ معتبر با نام‌های گارتنر و فارستر هر سال نرم‌افزارهای گوناگون در حوزه‌های مختلف را رتبه‌بندی می‌کنند. طبق رده بندی این موسسات در سال‌های اخیر نرم‌افزارهای مایکروسافت در حوزه‌های مختلف جز بهترین‌ها بوده اند.

عکس زیر نمودار فارستر را در سال 2021 نشان می‌دهد که بهترین نرم‌افزارها در حوزۀ فروش را رتبه‌بندی کرده. مشاهده می‌کنید که مایکروسافت جزء لیدرها در این حوزه می‌باشد. (همانطور که می‌دانید یکی از امکانات مهم نرم افزار مایکروسافت crm در حوزۀ فروش است و فارستر نیز رتبه‌بندی‌ها را به صورت جداگانه برای هر حوزه ارائه می‌دهد)

فارستر

در عکس زیر نیز مربع جادویی گارتنر را مشاهده می‌کنید که بهترین نرم افزارهای crm را در 2021 رتبه‌بندی کرده و باز هم مایکروسافت جزء لیدرها در بازار می‌باشد. نرم‌افزارهای Salesforce و Pegasystems که جایگاه بالاتری نسبت به مایکروسافت دارند، در ایران قابل استفاده نیستند.

Inkedگارتنر_LI

بهترین نرم افزار crm ایران

حال که متوجه شدید بهترین نرم افزار سی آر ام ، مایکروسافت crm است احتمالاً این سوال برایتان پیش می‌آید که از میان ارائه‌دهندگان این نرم‌افزار کدام را انتخاب کنید.

پیش از این از ویژگی‌هایی که بهترین crm باید داشته‌باشد صحبت کردیم و مایکروسافت Dynamics 365 تمامی این ویژگی‌ها شامل سفارشی سازی، یکپارچگی، قابلیت توسعه و … را دارد. اما آنچه که &Bit را نسبت به سایر فروشندگان مایکروسافت crm متمایز می‌کند، چیزی فراتر از این ویژگی‌هاست.

امکانات منحصربه‌فرد crm بیت اند:

1- کانال‌های ارتباطی متنوع و یکپارچه

مشتریان تمایل دارند از کانال‌های مختلفی با شما در ارتباط باشند. بیت اند امکان ارتباط از طریق کانال‌های مختلف مانند چت آنلاین، ربات تلگرام، پیامک و… را فراهم آورده. مهم نیست از چه کانالی با مشتری در ارتباط باشید، تمامی اطلاعات مشتری و سوابق تعاملات شما با مشتری به صورت یکپارچه در تمامی کانال‌ها قرار دارد.

2- فارسی ساز و تقویم شمسی

برخی به اشتباه تصور می‌کنند مایکروسافت crm مناسب استفاده کسب‌وکارهای ایرانی نیست. اما ما در بیت اند با تولید فارسی ساز محیطی را در نرم‌افزار فراهم کرده‌ایم که دقیقاً مطابق با نیاز کاربران ایرانی باشد. با استفاده از فارسی ساز dynamic 365 شما این امکان را خواهید داشت تا در هر قسمت از نرم‌افزار بنا به نیاز خود از زبان فارسی یا انگلیسی و تقویم شمسی یا میلادی استفاده کنید.

3- ماژول‌های آماده

ما در بیت اند با شناختی که از نیاز مشتریان داریم، دست به تهیه ماژول‌هایی زده‌ایم که توانسته گره از کار مشتریان بگشاید و مسیر دستیابی به اهداف را برای آن‌ها هموارتر کند. برخی از پرطرفدارترین ماژول‌های بیت اند شامل سامانه حضور غیاب، گزارش گیری، ایمیل مارکتینگ و … می‌باشد.

4- پشتیبانی

هدف ما در &Bit توانمند کردن مشتری با افزایش دانش او نسبت به نرم افزار است. در این راه از ابتدای خرید تا زمانی‌که مشتری بدون نیاز به کمک خاصی بتواند کلیه امور خود را به راحتی انجام دهد، در کنار شما خواهیم بود. پس از نصب نرم افزار تمامی آموزش‌های ضروری را به کارکنان جهت استفاده راحت‌تر خواهیم داد و پس از آن نیز واحد پشتیبانی بیت اند همواره پاسخگوی سوالات و نیازهای مشتریان می‌باشد.

5- ارائه نرم افزار crm به دو صورت cloud و on premise

بیت اند نرم افزار مایکروسافت crm را دو شکل ابری (Cloud) و نصب در محل (on-premise) ارائه می‌دهد تا مشتریان بتوانند با توجه به نیاز، امکانات و بودجه خود، نسخه‌ای که برای آن‌ها مناسب تر است را تهیه کنند.

دربارۀ ویژگی‌ها و تفاوت‌های این دو نسخه در مطلب 8 ویژگی برتر نرم افزار CRM ابری بیشتر بخوانید.

6- دموی رایگان

شما برای تهیه و راه‌اندازی نرم‌افزار crm در سازمانتان وقت و هزینۀ زیادی صرف می‌کنید و حتی اگر تحقیقات خود را به صورت کامل برای انتخاب بهترین Crm انجام داده باشید، تنها در صورتی می‌توانید از صحیح بودن انتخاب خود اطمینان حاصل پیدا کنید که مدتی با نرم‌افزار کار کنید. از این رو ما امکان استفاده رایگان از crm بیت اند را به مدت یک ماه فراهم کرده‌ایم تا پس از آن مشتریان بتوانند با اطمینان خاطر این نرم‌افزار را خریدداری کنند.

همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد اهداف crm و  فارسی ساز  crm  به سایت بیت اند مراجعه کنید.

این اعلان را به اشتراک گذارید