خدمات در محل

خدمات در محل چیست؟

خدمات در محل همانطور که از نامش پیداست، خدمتیست که یک ارائه دهنده یا فروشنده خدمت در محل مشتری ارائه می‌دهد. بعنوان مثال تعمیر و نگهداری یک موتورخانه گرمایشی یک سازمان یا مجتمع مسکونی توسط یک شرکت تاسیساتی.

چرا برای مدیریت خدمات در محل به Dynamics 365 احتیاج داریم؟

فرض کنید که شما یک شرکت تاسیساتی در زمینه نصب و راه اندازی موتورخانه‌های گرمایشی هستید که 4 پروژه در دست اجرا و چندین پروژه تعمیر و نگهداری دارید. هر یک از این پروژه‌ها درصد پیشرفت، محل اجرا و سرعت اجرای متفاوتی دارند. همچنین نیروهای انسانی شما شامل تکنسین‌های لوله‌کشی، نصاب‌های دیگ بخار و تکنسین‌های راه اندازی هستند. چالش اصلی در اینجا مدیریت نیرو و تجهیزات، بنحویست که بهینه‌ترین حالت ممکن از لحاظ زمانی و در نتیجه اقتصادی بدست آید.

field service 7.png

وارد کردن اطلاعات تکنسین‌ها و تجهیزات

فرض کنیم تکنسینی داریم که به نصب دیگ و تعمیر و نگهداری موتورخانه وارد است و در شرق شهر زندگی می‌کند، در اینجا هر دو مهارت این فرد و مکان آن ثبت می‌شود .یا در زمینه تجهیزات وسیله‌ای وجود دارد که هم در بخش نصب و هم در بخش تعمیر و نگهداری کارایی دارد و این ابزار هر روز در اختیار تکنسین‌های متفاوت قرار دارد که همگی در نرم افزار ثبت می‌شود.

اطلاعات تماس مشتریان و آدرس آن‌ها با علامت زدن روی نقشه و نوع پروژۀ آن‌ها به تفکیک اینکه پروژه در حال ساخت هستند یا تعمیر و نگهداری موتورخانه دارند نیز ثبت می‎شود.

استفاده بهینه از منابع

مهمترین ویژگی Dynamics 365 در مبحث خدمات در محل، بستن

field.jpg

 تقویم کاری خودکار این نرم افزار است، نرم افزار با داشتن اطلاعات درخواست مشتریان و محدودیت‌های تجهیزات و تکنسین‌ها (مهارت ها، محل تکنسین ،کنترل تقویم و یافتن زمان خالی)، بهینه ترین حالت ممکن برای تکنسین، سازمان و مشتری را به شما معرفی می‌کند.

بعنوان مثال درخواستی برای حل فوری یک مشکل در موتور خانه از مشتری دریافت می‌شود، نرم افزار با بررسی تمامی فاکتورهایی از قبیل نزدیکی محل، مهارت، تجهیزات لازم و تقویم تکنسین و مشتری، فرد مورد نظر را به آن درخواست اختصاص می‌دهند و در اپلیکیشن موبایل تکنسین، پیامی شامل آدرس و نوع مشکل مشتری دریافت می‌شود، همچنین به مشتری مشخصات و زمان حضور تکنسین ارسال می‌شود.

از دیگر امکانات Dynamics 365 در زمانبندی می‌توان به بازدیدهای دوره‌ای اشاره کرد، می‌توان با ثبت تاریخ خاصی در تقویم مشتری، بصورت خودکار تکنسینی که تقویم کاری خالی‌ای دارد را به آن درخواست اختصاص داد.

با نهایی کردن قرارهای بیشتر در یک روز سودآوری و بهره‌وری خود را بصورت چشمگیر افزایش می‌دهید.

field service 3 2.png

استفاده به عنوان نرم افزار مدیریت پروژه

با استفاده از نرم افزار Dynamics 365 می‌توانید مراحل رسیدگی به یک درخواست را طراحی کنید، سپس منابعی و زمانیکه لازم است تا به بخش‌های مختلف اختصاص دهیم را تعیین می‌کنیم. با داشتن اطلاعات فوق می‌‌توان براحتی برآورد مالی و زمانی پروژه‌ها را انجام داد.

همچنین در صورتیکه بخواهیم پیش فاکتورصادر کنیم این کار بسرعت انچام می‌شود.

mark 18

انبارداری با Dyanamics 365 در خدمات در محل

با توجه به حجم بالای ابزار و تجهیزاتی که در خدمات در محل استفاده می‌شود، نیاز به یک نرم افزار انبارداری قوی محسوس است.

مثلا در مورد شرکتی که به آن پرداختیم هر روز ابزار زیادی بین تکنسین‌ها رد و بدل می‌شود یا توسط آن‌ها به انبار تحویل داده می‌شود. با نرم افزار موبایل تکنسین‌ها و یا کاربر انباردار می‌توان این اتفاقات را در نرم افزار ثبت و ضبط کرد.

همچنین می‌توان با Dynamics 365 انواع گزارش گیری‌های دقیق و لحظه‌ای از موجودی انبار را دریافت کرد.

field service 6

کنترل ماشین آلات

با کمک نرم افزارDynamics 365 امکان کنترل محل قرارگیری و رفت و آمدهای ماشین آلات و بطور کل اشیای سیار به کمک Gis فراهم شده است.

machine.png

کاربرد‌های اینترنت اشیا (Iot) در خدمات در محل

وقتی به قطعه یا سنسوری از یک وسیله قابلیت اتصال به شبکه اینرنت را اضافه میکنیم تا از طریق راه دور اطلاعات را ارسال کند از اینترنت اشیا استفاده می‌کنیم.

 

تشخیص عیب از راه دور

می‌توانیم به اتصال قطعه یا دستگاه به سرور نرم افزار Dynamics 365 حتی قبل از اینکه مشتری از عیب قطعه یا دستگاه خود آگاه شود، با تخصیص دادن تکنسین مناسب و هماهنگی با مشتری نیرو را به سمت محل مورد نظر ارسال کنیم.

field service 5.png

 

حضور و غیاب پرسنل با نرم افزار Bit& Attendance

attendance.jpg

بعلت حضور تکنسین‌ها در سطح شهر، حضور و غیاب آن‌ها نمی‌تواند به صورت سنتی انجام گردد.

با کمک نرم افزار اختصاصی موبایل Bit& Attendance نیروهای سیار می‌توانند ورود و خروج خود را در نرم افزار ثبت کنند، همچنین موقعیت مکانی این افراد در نرم افزار قابل رویت است که همگی به نظارت دقیق تر بر پرسنل کمک می‌کند.

با وجود این امکانات می‌توان ساعات کاری منعطفی برای کارمندان طراحی کرد، با محدود نکردن محل فعالیت کارمندان اثرگذاری و بهره وری آن‌‌ها افزایش می‌یابد.

این اعلان را به اشتراک گذارید

دیدگاهتان را بنویسید