انواع نرم افزار ERP

انواع نرم افزار ERP

نرم افزار ERP (Enterprise Resource Planning) با عنوان نرم افزار برنامه‌ریزی منابع سازمانی نیز شناخته می‌شود و نقش مهمی در مدیریت هر کسب‌ و کار دارد. پیاده‌سازی نرم افزار ERP امکان به اشتراک‌گذاری داده‌ها و فرآیندها را در چندین بخش، مکان یا شعبه فراهم می‌کند. همچنین این نرم افزار می‌تواند به هر سازمانی کمک کند تا بهترین عملکرد را داشته باشد و آسان‌تر عملیات مورد نیاز را مدیریت کند. خوب است بدانید انواع نرم افزار ERP بر تمامی جنبه‌های اصلی یک شرکت تأثیرگذار هستند و آن‌ها را سازماندهی می‌کنند. از مهم‌ترین موارد در این حوزه‌ می‌توانیم به مدیریت منابع انسانی، خرید و فروش، مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت تولید و امور مالی اشاره کنیم. پس اگر قصد دارید کسب و کار خود را به بهترین شکل مدیریت کنید، با بیت اند برای معرفی انواع نرم افزارهای ERP همراه شوید.همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات در مورد  اینکه نرم افزار crm چیست و خرید  نرم افزار CRM به سایت بیت اند مراجعه کنید.

در این بخش قصد داریم بدانیم ERP چیست و انواع نرم افزار ERP مربوط به ایران  را معرفی کنیم و ویژگی‌های هر کدام را شرح دهیم. با کمک این نرم افزارها می‌توانید از مزایای مختلفی مانند یکپارچه‌سازی سیستم‌های متفاوت، کنترل کیفیت، کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در زمان بهره‌مند شوید.

نرم افزار ERP آوید سامانه رایمون

یکی از معروف‌ترین انواع نرم افزار ERP، نرم افزار رایمون است که به شما کمک می‌کند تا تمامی اطلاعات و داده‌های کسب و کار خود را در یک سیستم واحد جمع‌آوری کنید. با این نرم افزار نه تنها می‌توانید میزان بازدهی را افزایش دهید؛ بلکه عملکرد سازمان خود را بهتر ارزیابی و مدیریت خواهید کرد. از مزایای نرم افزار ERP سایمون می‌توانیم به پشتیبانی قوی، قیمت مناسب، قابلیت سفارشی سازی، امکانات مختلف، رابط کاربری آسان، اتوماسیون صنعتی و استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها اشاره کنیم. خوب است بدانید رایمون با ارائه انواع ماژول‌های نرم افزاری، نیاز هر کسب و کار را با توجه به ابعاد و شرایط آن پاسخ می‌دهد.

نرم افزار ERP آرین سیستم

آرین سیستم یکی دیگر از بهترین انواع نرم افزار ERP معرفی می‌شود که فعالیت خود را از سال 1383 آغاز کرده است. این نرم افزار انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارد و با رابط کاربری بسیار آسان برای هر سازمانی مناسب است. بنابراین تمامی مدیرانِ کسب و کارهای فعال در حوزه‌های صنعتی، اداری، تغذیه، بازرگانی و غیره می‌توانند از آن برای یکپارچه‌سازی داده‌ها و منابع خود استفاده کنند. همچنین از خدمات پشتیبانی قوی برای دریافت راهنمایی‌های لازم بهره‌مند می‌شوند. از دیگر مزایای این نرم افزار می‌توانیم به دسترسی آسان و سریع افراد به تمامی اجزای داده‌ها، امکان مدیریت آنلاین و دریافت آمارهای مختلف از سیستم اشاره کنیم.

معرفی انواع نرم افزارهای ERP

نرم افزار ERP پگاه سیستم

نرم افزار پگاه سیستم خدمات گوناگونی را ارائه می‌دهد که می‌توانیم به یکپارچه کردن داده‌ها، دسترسی آسان به اطلاعات و سازگاری با فایل‌های متنی و اکسل حسابداری اشاره کنیم. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های استفاده از نرم افزار پگاه سیستم نیز قابلیت بررسی و مدیریت تمامی بخش‌های مالی و حسابداری است. این نرم افزار از تمامی اطلاعات بک آپ می‌گیرد و در هر زمان به شما امکان دسترسی به آن‌ها را می‌دهد. خوب است بدانید که سازماندهی پگاه سیستم هر جنبه‌ای از کسب و کار از جمله بخش فروش، مالی، خدمات قبل از تولید، خدمات پس از فروش، حسابرسی حقوق‌ها و غیره را شامل می‌شود. خدمات پشتیبانی این شرکت نیز از طریق تماس تلفنی، ارتباط آنلاین و حضوری صورت می‌گیرد.

 


بیشتر بخوانید: فارسی ساز crm


نرم افزار ERP آتراویژن

نرم افزار آتراویژن را می‌توان جامع‌ترین و بهترین برنامه از میان انواع نرم افزار ERP ایرانی دانست. این نرم افزار تحت وب برای سازماندهی مهم‌ترین سیستم‌های کسب و کار از جمله انبار، مالی، تولید، خرید، فروش، منابع انسانی و غیره طراحی شده است. با استفاده از این نرم افزار کارفرمایان می‌توانند با توجه به فرهنگ و نیاز خود تغییرات مربوطه را اعمال کنند و یک سیستم سفارشی سازی شده داشته باشند. افزون بر این موارد، مزایای نرم افزار آتراویژن شامل امکانات مختلفی می‌شوند که در زیر به آن‌ها می‌پردازیم:

  • قابلیت برنامه‌ریزی
  • داشتن سرعت بسیار بالا به ویژه برای حجم اطلاعات وسیع
  • امکان نظارت و کنترل بر تولید و فروش
  • بررسی انبار و آمار موجودی
  • دارای سیستم چند زبانه
  • پشتیبانی از سیستم‌های دارای پراکندگی‌های جغرافیایی
  • تنظیم کردن انواع قراردادهای خرید و فروش
  • ارزیابی و محاسبه عملکرد و کارکردهای بخش‌های مختلف سازمان
  • گرفتن آمار دقیق از تمامی بخش‌ها
نرم افزار erp ایرانی

لیست انواع نرم افزارهای ERP

پس از آشنایی با انواع نرم افزار ERP در ایران، نوبت به معرفی نرم افزاری غیرفارسی می‌رسد. در این بخش محبوب‌ترین آن‌ها را شرح می‌دهیم تا بتوانید نرم افزار مورد نیاز خود را به درستی انتخاب کنید.

نرم افزار مایکروسافت داینامیک 365

نرم افزار Microsoft Dynamics 365 یک نرم افزار ERP انعطاف‌پذیر، قابل اعتماد و قدرتمند است که توسط برندهای برتر از جمله کوکا کولا، BMW، Adobe و غیره استفاده می‌شود. در این نرم افزار به تمامی دسته‌های بازاریابی، فروش، خدمات مشتری، عملیات، امور مالی و موارد دیگر دسترسی دارید. خوب است بدانید که مایکروسافت داینامیک 365 برای توسعه برنامه‌های خاص نیز کاربرد دارد و انعطاف‌پذیر است. به عنوان مثال می‌توانیم به برنامه‌هایی برای اتوماسیون خدمات پروژه، مدیریت زنجیره تامین و مرکز تجاری اشاره کنیم. در زیر با دیگر مزایای نرم افزار مایکروسافت داینامیک 365 آشنا می‌شوید:

  • تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده برای بینش‌های عملی
  • گرفتن آمار و گزارش‌های دقیق
  • ادغام با دیگر برنامه‌های مایکروسافت مانند: Outlook، Word و Sharepoint
  • قابلیت احراز هویت سرور برای امنیت داده‌ها به صورت مجازی
مایکروسافت داینامیک 365

نرم افزار سپ بیزینس وان

نرم افزار SAP Business One برای مشاغل کوچک صنعتی کاربرد زیادی دارد. در این نرم افزار از خدمات مختلفی مانند مدیریت موجودی، فروش، CRM، امور مالی، تجزیه و تحلیل و دریافت گزارش و آمار بهره‌مند خواهید شد. همچنین با نرم افزار سپ بیزینس وان کنترل کاملی بر کسب و کار خود دارید و می‌توانید با بیشتر از 500 افزونه، نرم افزار خود را بر اساس نوع شرکت و نیازهای صنعت شخصی‌سازی کنید.

این نرم افزار با تمامی دستگاه‌های Android و iOS سازگاری دارد و به تیم شما این امکان را می‌دهد تا در هر کجا که هستید به پلتفرم دسترسی داشته باشید. حتی می‌توانید در صورت تمایل، هشدارها و اعلان‌های دلخواه را تنظیم کنید، موجودی را بررسی نمایید و گزارش‌های لحظه‌ای بگیرید.

 


بیشتر بخوانید: اهداف crm


نرم افزار سیج (Sage)

این نرم افزار یکی از بهترین انتخاب‌ها در انواع نرم افزار ERP شناخته می‌شود و مبتنی بر فضای ابری است. این نرم افزار به ویژه برای مشاغل در تجارت الکترونیک بین‌المللی کاربرد زیادی دارد و شما می‌توانید از آن برای مدیریت امور مالی، موجودی، عملیات و سایر فرآیندها استفاده کنید. بدین ترتیب دید کلی بهتری از شرکت خود خواهید داشت و بازده سرمایه را به حداکثر خواهید رساند. افزون بر این موارد، شما می‌توانید فرآیندهای خرید، سفارش و صورت‌حساب را به طور خودکار انجام دهید. این کار باعث صرفه جویی در منابع و زمان می‌شود و تاثیر زیادی بر رشد و پیشرفت عملکرد شرکت دارد. (معمولا از سیج برای مشاغل متوسط استفاده می‌شود.)

بهترین نرم افزار erp

معرفی بهترین نرم افزار ERP

در میان انواع نرم افزار ERP، بدون شک می‌توان نرم افزار مایکروسافت داینامیک 365 را بهترین ابزار برای سازماندهی کردن هر کسب و کار دانست. علت آن نیز جامع‌بودن خدمات، رابط کاربری آسان، سرعت بالا، قابلیت استفاده در دستگاه‌های مختلف و دیگر مزایایی است که در زیر مشاهده می‌کنید:

  • قابلیت یکپارچه‌سازی سازمان و گزارش‌گیری دقیق و جامع
  • امکان دسترسی به سایر نرم افزارهای مایکروسافت از جمله: Power Platform و Office 365 (Excel)
  • دارای ماژول‌های متنوع و گوناگون مانند: مالی، هوش تجاری، فروش، بازاریابی، منابع انسانی و خدمات ارتباط با مشتری
  • توانایی مدیریت مالی گسترده از جمله: مدیریت وجوه نقد، صورت‌حساب، مدیریت موجودی، دارایی‌های ثابت، پرداخت‌ها و گزارش‌های مالی لحظه‌ای

معرفی بهترین نرم افزار ERP در ایران

هر کدام از انواع نرم افزارهای ERP ایرانی دارای برخی مزایا و ویژگی‌ها هستند و هر کسب و کاری با توجه به شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کند. با این حال، اگر بخواهیم محبوب‌ترین و کامل‌ترین نرم افزار ERP را معرفی کنیم، بدون تردید آتراویژن خواهد بود. این نرم افزار قابلیت هر گونه سفارشی ‌سازی را دارد و برای سیستم‌هایی که دارای حجم زیادی از اطلاعات هستند سرعت بالایی ارائه می‌کند.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی انواع نرم افزارهایERP پرداختیم. در نهایت به صورت خلاصه باید بگوییم که هر کسب و کار برای عملکرد بهتر، صرفه‌جویی در زمان و کاهش هزینه‌ها نیاز به انواع نرم افزار ERP دارد. این نرم افزارها به مدیران و کارفرمایان کمک می‌کنند تا تمامی اطلاعات سازمان خود را به صورت یکپارچه و در یک سیستم نرم افزاری داشته باشند. همچنین از امکانات زیادی بهره‌مند شوند که می‌توانیم به مدیریت اطلاعات، دسترسی سریع و آسان به بخش‌های مختلف سیستم، ارتباط با مشتری، امنیت بیشتر و غیره اشاره کنیم.برای اطلاع از مدیریت منابع انسانی چیست به سایت بیت اند مراجعه کنید.

همچنین به خاطر داشته باشید برای دریافت انواع نرم افزار ERP و ماژول‌های متنوع نرم افزار مایکروسافت داینامیک 365 می‌توانید از بیت اند کمک بگیرید. این ماژول‌ها به صورت گسترده و متنوع ارائه می‌شوند که می‌توانیم ماژول‌های منابع انسانی، فروش، مالی، نگهداری و تعمیرات، ارزیابی عملکرد و غیره را نام ببریم.شما می توانید برای کسب اطلاعات در مورد بهترین نرم افزار crm  و تفاوت ERP و CRM  به سایت بیت اند مراجعه کنید.

این اعلان را به اشتراک گذارید