قابلیت هوش مصنوعی (AI) در نرم افزار مایکروسافت داینامیکس 365

کاربرد هوش مصنوعی در مایکروسافت داینامیک 365

در دنیای امروز که هوش مصنوعی به سرعت در حال تحول صنایع مختلف است، مایکروسافت نیز از این قافله عقب نمانده و با ادغام هوش مصنوعی در جدیدترین نسخه نرم افزار محبوب خود، Dynamics 365، انقلابی در مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و زنجیره تامین (SCM) به وجود آورده است.

هوش مصنوعی در مایکروسافت داینامیک 365 به مثابه دستیاری هوشمند عمل می‌کند که با خودکارسازی وظایف، ارائه بینش‌های مبتنی بر داده و توانمندسازی کاربران، به کسب و کارها در جهت افزایش بهره‌وری، ارتقای تجربه مشتری و بهینه‌سازی فرآیندها کمک می‌کند. مایکروسافت قصد دارد با به کارگیری هوش مصنوعی در محصولات مختلف خود، عملکردهای گوناگون را برای کاربران ساده‌تر کند و در عین حال بر سرعت ارائه خدمات بیفزاید. در این مقاله، به بررسی مزایا و کاربردهای AI در داینامیک 365 و چگونه کمک کردن این فناوری به کسب و کارها در جهت دستیابی به موفقیت در عصر دیجیتال خواهیم پرداخت.

کاربرد هوش مصنوعی در مایکروسافت داینامیک 365

مایکروسافت به عنوان یک غول نرم‌افزاری در جهان از توانایی‌های هوش مصنوعی آگاه است و تلاش می‌کند تا از این تکنولوژی به بهترین شکل ممکن بهره ببرد. با استفاده از ارتباط داینامیک 365 و هوش مصنوعی قادر به ایجاد تجربه‌های جدیدی برای کاربران خواهد بود و از سوی دیگر فرایند رفع چالش‌ها آسوده‌تر می‌شود.

پیچیدگی‌های کلی این سیستم موجب شده بود تا حتی متخصصان نیز در برخورد اولیه با آن نتوانند خواسته‌های خود را به خوبی عملی کنند. مایکروسافت هوش مصنوعی را به این پلتفرم وارد کرده است تا بتواند بر اساس فرایندهای عملیاتی گوناگون و همچنین تجربیات خود مشتریان، مراحل مربوط به فروش و ارائه خدمات را به شکل قابل قبولی پیشرفته‌تر کند. کوپایلوت توانایی یکپارچه‌سازی مواردی همچون مرکز ارتباط با مشتریان را دارد و از سوی دیگر می‌توان آن را با گذشت زمان به‌روزرسانی کرد. از جمله کاربردهای استفاده از هوش مصنوعی در این نرم افزار می‌توان موارد زیر را برشمرد.

افزایش بهره‌وری و کارایی

هوش مصنوعی در مایکروسافت داینامیک 365 وظایف تکراری و وقت‌گیر را به طور خودکار انجام می دهد و به این ترتیب، زمان و منابع ارزشمند را برای تمرکز بر فعالیت‌های استراتژیک و خلاقانه آزاد می‌کند. این امر منجر به افزایش بهره‌وری و کارایی در سراسر فرآیندهای نرم افزار CRM و SCM می‌شود.

ارتقای تجربه مشتری

با تجزیه و تحلیل داده‌های تعاملات با مشتری، هوش مصنوعی می تواند به درک عمیق‌تری از نیازها و ترجیحات آن‌ها دست یابد. این امر به کسب و کارها در ارائه تجربیات شخصی‌سازی شده و بهبود خدمات مشتری کمک می‌کند و در نتیجه، منجر به افزایش رضایت و وفاداری مشتریان می‌شود.

بهینه‌سازی زنجیره تامین

هوش مصنوعی می‌تواند با پیش‌بینی تقاضا، مدیریت موجودی کالا و بهینه‌سازی فرآیندهای لجستیک، به طور چشمگیری زنجیره تامین را ارتقا دهد. این امر منجر به کاهش هزینه‌ها، افزایش کارایی و دستیابی به سطوح جدیدی از انعطاف‌پذیری در زنجیره تامین می‌شود.

کاربرد هوش مصنوعی در مایکروسافت داینامیک 365

تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر

از دیگر کاربردهای هوش مصنوعی در مایکروسافت داینامیک 365، ارائه بینش‌های مبتنی بر داده از حجم عظیمی از اطلاعات، است که به کاربران در اتخاذ تصمیمات آگاهانه‌تر و مبتنی بر داده‌ها کمک می‌کند. این امر می‌تواند منجر به بهبود عملکرد در تمامی بخش‌های کسب و کار شود.

نوآوری و رشد

هوش مصنوعی بستر مناسبی را برای نوآوری و رشد فراهم می‌کند. با توانمندسازی کاربران و ارائه ابزارهای جدید، هوش مصنوعی در کشف فرصت های جدید، توسعه محصولات و خدمات نوآورانه و پیشی گرفتن از رقبا موثر خواهد.

دستیار هوشمند

این قابلیت به کاربران در انجام وظایف مختلف مانند یافتن اطلاعات، ایجاد گزارش و برنامه‌ریزی جلسات کمک می‌کند. هوش مصنوعی می‌تواند حجم عظیمی از داده‌ها را تجزیه و تحلیل کند و بینش‌های ارزشمندی را به دست دهد. وظایف تکراری و وقت‌گیر به طور خودکار توسط هوش مصنوعی در Microsoft Dynamics 365 انجام می‌شوند.

بازاریابی

هوش مصنوعی در کمپین های بازاریابی، مشتریان را به طور هدفمند انتخاب می‌کند و محتوای شخصی‌سازی شده را به آن‌ها ارائه می دهد. فرض کنید شما بخواهید برای انواع پرسونای مخاطبین خود کمپین متناسب با نیازهای آنها ایجاد کنید. اینجا دقیقا جایی است که هوش مصنوعی می‌تواند با توجه به بازخوردهایی که از تبلیغات می‌گیرد، ایده‌های مناسبی را ارائه دهد. همچنین آنالیز فرآیندهای بازاریابی تا جذب مشتری با دقت بالاتری صورت خواهد گرفت.

فروش

هوش مصنوعی با پیش‌بینی فرصت‌های فروش، واجد شرایط بودن مشتریان احتمالی و ارائه پیشنهادات مناسب، به افزایش فروش کمک می کند. با استفاده از AI می‌توانید میزان فروش یک محصول، نیازمندی‌های روز بازار و سلایق مشتری را آنالیز کنید و برای ادامه‌ی روند کار پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشید.

خدمات مشتری

چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند به طور شبانه روزی به سوالات مشتریان پاسخ داده و پشتیبانی فنی ارائه دهند. بدین ترتیب مشتریان در هر لحظه پاسخ سوالات خود را خواهند داشت.

قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی در Microsoft Dynamics 365

نخستین پیش‌نمایش ویژگی‌های جدید مربوط به هوش مصنوعی در Microsoft Dynamics 365 در اکتبر 2023 صورت گرفت و قابلیت‌های این محصول در حال افزایش هستند. مواردی همچون بهبود تجربه کاربری و همچنین ساده‌تر کردن کلی محیط برنامه در همین حوزه قرار می‌گیرند. حتی شرکت‌هایی که از نسخه پیش‌نمایش استفاده کرده بودند نیز رضایت کاملی از کلیه بخش‌های آن داشتند. به عنوان مثال،‌ یک شرکت تولیدکننده لوله در کشور اتریش توانسته است به کمک هوش مصنوعی میزان هزینه‌های ذخیره‌سازی خود را به شکل مناسبی کاهش دهد.

قابلیت‌های AI در داینامیک 365 موارد متعددی را در برمی‌گیرد. در این زمینه می‌توان به موارد مختلفی اشاره کرد؛ از پاسخگویی خودکار به ایمیل‌ها گرفته تا کنترل دقیق اطلاعات و افزایش امنیت داده‌های شما. طبیعتاً هر یک از این موارد نقش مثبتی در پیشرفت کسب و کار شما دارند و نباید به سادگی از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.  در ادامه این قابلیت‌ها را بررسی می‌کنیم:

امکان ایجاد پاسخ‌های خودکار به ایمیل‌ها

با ترکیب داینامیک 365 و هوش مصنوعی می‌توان فرایند خسته‌کننده و زمان‌بر پاسخگویی به ایمیل‌ها را سرعت بخشید. این موضوع زمانی اهمیت می‌یابد که بیزینس مدنظر ما از نظر سرعت توسعه در رتبه بالایی قرار بگیرد. کوپایلوت می‌تواند متون هر ایمیل را بخواند و با توجه به نیاز کاربران، بهترین پاسخ ممکن را به آن‌ها ارائه دهد. این موضوع از احتمال ایجاد خطاهای انسانی نیز می‌کاهد.

چطور با هوش مصنوعی در مایکروسافت داینامیک 365 ایمیل‌ها را بررسی کنیم

تصمیم‌گیری دقیق‌تر با تحلیل پیشرفته داده‌ها

اگر به دنبال آن هستید که بینش خود در مورد داده‌های در دسترس را افزایش بدهید، لازم است که از هوش مصنوعی استفاده ببرید. در نسخه جدید، مایکروسافت اجازه انجام چنین اقدامی را فراهم کرده است. تصمیم‌گیری دقیق‌تر و ظریف‌تر داده‌های مربوط به تقاضای مشتریان و مواردی از این قبیل، هزینه‌های جانبی را کمتر می‌کند و باعث می‌شود تا تمرکز خود را بر روی محصولات ارزشمند بگذارید.

کاهش میزان اختلالات در زمینه ارائه محصولات

همه مشتریان دارای نیازهای یکسان نیستند. این موضوع اگرچه یک یک امر کاملاً واضح است، اما می‌تواند مشکلاتی را برای ارائه‌دهندگان خدمات به وجود بیاورد. در این شرایط، می‌توان از هوش مصنوعی کمک گرفت. یکی از قابلیت‌های مهم مربوط به این سیستم، کاهش حداکثری اختلالات در رابطه با توزیع محصولات یا خدمات مختلف محسوب می‌شود.

افزایش امنیت داده‌ها

داینامیک 365 و هوش مصنوعی نه تنها در زمینه آنالیز داده‌ها، بلکه در رابطه با حفظ امنیت آن‌ها نیز نقش مهمی را ایفا می‌کنند. داده‌های شما نباید به هیچ عنوان به خطر بیفتند؛ زیرا این امر امکان سو استفاده از آن‌ها را فراهم می‌‌کند. کوپایلوت مایکروسافت سطح امنیتی داده‌ها را افزایش می‌دهد و از دسترسی‌های نابجا جلوگیری می‌کند.

کنترل دقیق اطلاعات

قابلیت دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، دقیق‌تر شدن بحث کنترل اطلاعات است که تنها با کمک هوش مصنوعی می‌توان به آن دست پیدا کرد. این امر در حالی صورت می‌گیرد که میزان دقت تجزیه و تحلیل داده‌ها کاهش نمی‌یابد و فرایند‌هایی که پیش از به کارگیری هوش مصنوعی انجام می‌شدند، ادامه پیدا می‌کنند. این قابلیت را می‌توان در راستای موضوعی همچون حفظ امنیت دانست.  

خلاصه‌نویسی داده‌های گسترده

قابلیت مهم دیگری که مایکروسافت بر روی آن تأکید دارد، خلاصه‌نویسی یا سامرایز کردن داده‌های بسیار زیاد است. انجام این کار به وسیله نیروی انسانی نه تنها زمان‌بر خواهد بود، بلکه احتمال خطا را به سطوح جدیدی می‌برد. با AI در Dynamics 365 می‌توان این مشکل را به طور کامل کنار زد و خلاصه‌نویسی‌های کاملی از جلسات، گفتگو‌ها و داده‌های گسترده‌تر داشت.  

بهبود برنامه‌ریزی برای آينده

هوش مصنوعی در این سیستم به شما کمک می‌کند که برای آینده بهتر برنامه‌ریزی کنید. اگرچه هیچ‌گاه امکان پیش‌بینی صد در صدی تمام نیازهای کاربران وجود ندارد، اما کوپایلوت می‌تواند به عنوان یک ابزار کاربردی در این زمینه مورد استفاده قرار بگیرد. داشتن یک برنامه‌ریزی دقیق و مناسب یکی از مهم‌ترین اعمالی است که باید با استفاده از هوش مصنوعی جدی گرفته شود.

ارائه توصیه‌های عملی

با استفاده از AI می‌‌توان در هر زمان و هر مکان، دستیاری را به همراه داشت که قادر به ارائه کردن توصیه‌های عملی و قابل اجرا است. این موضوع نیاز شما به انتخاب متخصصان حرفه‌ای را کاهش خواهد داد و باعث می‌شود تا حتی در صورت کاهش فعالیت‌های تجاری با مشکلی مواجه نشوید. این توصیه‌ها بر روی برنامه‌ریزی‌های شما نیز اثر می‌گذارند.

دستیار شخصی با هوش مصنوعی در Microsoft Dynamics 365

کمک به آموزش فروشندگان

هوش مصنوعی در داینامیکس 365 به عنوان یک عامل ارزشمند جهت آموزش فروشندگان شناخته می‌شود. به جای پرداخت هزینه‌های مختلف جهت انجام این امر، کافی است امکان ارتباط مستقیم تمامی فروشندگان و هوش مصنوعی فراهم آید. این سیستم می‌تواند تمام خواسته‌های شما را به آن‌ها آموزش دهد و در عین حال میزان اطلاعات و دانش چنین افرادی را به بهترین شکل ممکن بسنجد.

درک تجربه مشتریان

تشخیص مثبت یا منفی بودن تجربه مشتریان می‌تواند برای برخی از کاربران دشوار باشد. با هوش مصنوعی می‌توان این امر را تسهیل کرد به نحوی که فروشنده سرنخ‌های گوناگونی به دست بیاورد تا قادر باشد میزان رضایت مشتریان خود را تشخیص دهد. مولد بودن هوش مصنوعی یک مزیت بزرگ در این راستا برشمرده می‌شود که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذر کرد.

خودکارسازی ارتباط بین فروشندگان

AI در این پلتفرم علاوه بر بررسی روابط میان فروشندگان و مشتریان، توانایی بررسی داده‌ها بین چندین فروشنده مختلف را داراست. شما می‌توانید این نوع ارتباطات را به صورت کاملاً حساب‌شده‌ تشکیل دهید تا امکان انتقال تجارب و دانش تمامی افراد وجود داشته باشد. یک انتخاب عالی در این رابطه، به کارگیری مواردی همچون هوش مصنوعی در Dynamics 365 و مایکروسافت تیمز است. قرارگیری این دو گزینه در کنار هم باعث می‌شود تا کلیه فروشندگان با اطمینان خاطر بیشتری داده‌‌های خود را رد و بدل کنند.

برجسته‌ کردن خلاصه فعالیت‌ها

هوش مصنوعی دارای بینشی قوی است که می‌تواند دسترسی همه جانبه‌ای به کلیه فعالیت‌های شما داشته باشد. علاوه بر این، قادر به تشخیص مهارت‌ها، اقدامات شاخص و همچنین مکالمات است. ترکیب این موارد در کنار هم باعث شده است تا با ابزاری مواجه باشیم که قدرت اشاره به خلاصه تعاملات شما را دارد.  

گفتگوی مستقیم با مشتریان

هوش مصنوعی امکان ایجاد کمپین‌هایی که در آن‌‌ها باید با مشتریان به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنید را فراهم می‌کند. دیگر لازم نیست که تیم بزرگی از نیروی انسانی خود را به این موارد اختصاص دهید. AI قادر است در کوتاه‌ترین زمان ممکن خواسته‌های کاربران را به شکل ویژه‌ای تشخیص دهد و به صورت عینی راهکارهای قابل توجهی را به آن‌ها ارائه کند.

با وجود قابلیت Interactive solutions دیگر لازم نیست نگران پاسخ‌های اشتباه از سمت تیم فروشندگان و تیم مدیریت باشید. همه این افراد به یک دستیار فوق‌العاده پیشرفته دسترسی خواهند داشت که به آ‌ن‌ها در این رابطه کمک می‌کند و حتی توانایی پیشنهادات منطقی را دارد.  

تولید داده‌های جانبی

اگرچه بخش اعظمی از قابلیت‌های مربوط به هوش مصنوعی در داینامیکس 365 به مواردی همچون خلاصه‌سازی و یا موارد مشابه به آن ارتباط دارد، اما می‌توان به کمک همین فناوری اقدام به تولید داده‌های جانبی کرد. کافی است ساخت محتوا برای برخی از محصولات و خدمات را به این سیستم بسپارید تا از نتایج حاصل از آن شگفت‌زده شوید.

بررسی جامع هوش مصنوعی در نرم افزار مایکروسافت داینامیک 365

جمع بندی

هوش مصنوعی در مایکروسافت داینامیک ۳۶۵ تحول نوینی را در حوزه ارائه خدمات به وجود می‌آورد. می‌توان با استفاده از قابلیت‌های تعبیه شده در این سیستم، سرویس‌های جدیدی را به مشتریان ارائه کرد و در عین حال بر سرعت انجام مواردی همچون پاسخگویی به مشتریان افزود. به منظور استفاده از کلیه ویژگی‌های AI در مایکروسافت داینامیکس 365 می‌توانید از بیت اند کمک بگیرید. ما در زمینه تهیه نرم‌افزار، مشاوره و راهنمایی در خرید حرف نخست را می‌زنیم.

این اعلان را به اشتراک گذارید