بررسی لیست جامع امکانات باشگاه مشتریان

بررسی کلی امکانات باشگاه مشتریان

وفاداری مشتری میزان اعتماد و تمایل مشتریان به برند شما است. این یک عامل کلیدی در تعیین موفقیت یک شرکت است؛ زیرا نشان می‌دهد که مشتریان چقدر احتمال دارد به خرید کالا یا خدمات از برند شما ادامه دهند. با ظهور کسب و کار اینترنتی و رشد سریع این بازار، ابزاری مانند نرم‌افزارهای باشگاه مشتریان کار را آسان‌تر می‌کنند.

آیا در مورد رشد و موفقیت به کمک باشگاه مشتریان و نرم افزارهای آن شک دارید؟ ما با انجام مطالعات داخلی و بررسی محیطی، دید روشنی از امکانات باشگاه مشتریان به شما ارائه خواهیم داد. در این مقاله می‌خواهیم در مورد ویژگی‌های این نرم افزار و نتایجی که بر سودآوری شرکت‌ها دارد صحبت کنیم.

معرفی امکانات باشگاه مشتریان

مشتریانی که به برند شما وفادار هستند کمتر احتمال دارد شما را به نفع محصولات رقیب رها کنند. توسعه وفاداری مشتری می‌تواند به محافظت از شرکت شما در برابر از دست دادن سود، به ویژه در زمان کاهش فروش، کمک کند. سرمایه گذاری بر روی وفاداری شرکت فقط به معنای جلوگیری از خروج مشتریان نیست. همچنین در مورد به حداکثر رساندن فرصت برای رشد است. برای آشنایی بهتر با نرم‌افزار در ادامه امکانات باشگاه مشتریان را شرح می‌‌دهیم:

1. ثبت داده‌های مشتری و تجزیه و تحلیل آن‌ها

ثبت اطلاعات مشتریان یک پایگاه داده یکپارچه به تمام کارکنان می‌دهد تا در هر لحظه از علایق و خواسته‌ها یمشتریان باخبر باشند. این داده‌ها هسته اصلی هر نرم افزار باشگاه مشتریان است. به دنبال نرم‌افزاری باشید که داده‌ها و تحلیل‌های عمیق مشتری، از جمله سابقه خرید، اولویت‌ها و معیارهای تعامل را ارائه می‌دهد. این اطلاعات بینش به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های خود را اصلاح کنید و پیشنهادات شخصی‌تر را ارائه دهید.

2. ایجاد کمپین

امکانات باشگاه مشتریان شما را قادر می‌سازد تا  کمپین‌های خودکار مانند ایمیل‌های خوش آمدگویی، جوایز تولد و پیشنهادات مختلف را راه اندازی کنید. با کمک اتوماسیون نرم‌افزار، ارتباطات به موقع و مرتبط را با حداقل تلاش دستی ایجاد می‌کنید. در نتیجه اثرگذاری کمپین‌ها افزایش می‌یابد و با بازگشت سرمایه روبه‌رو می‌شوید.

 3. اشتراک‌گذاری اجتماعی

بازاریابی دهان به دهان بسیار قدرتمند است و نرم افزار وفاداری خوب باید ارجاع مشتریان و به اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی را آسان کند. به کمک امکانات باشگاه مشتریان ارتباط در شبکه‌های اجتماعی را تقویت می‌کنید و دامنه برند شما را افزایش می‌یابد. نقش مشتریان را برندسازی دست کم نگیرید.

 4. یکپارچه سازی با سیستم‌های موجود

اطمینان حاصل کنید که نرم افزار وفاداری شما به طور یکپارچه با پلتفرم های CRM ,POS یا تجارت الکترونیک موجود شما ادغام می‌شود. ادغام یکپارچه از سیلوهای داده جلوگیری می‌کند و دید یکپارچه از تعاملات مشتری ارائه می‌دهد. بنابراین می‌توان گفت اگر یکپارچه‌سازی در امکانات باشگاه مشتریان شما نباشد، قطعا با مشکلات عدم دسترسی به داده و کاهش بهره‌وری مواجه می‌شوید.

از طرفی اکثر کسب و کارها در کنار سیستم‌های crm از نرم‌افزارهای حسابرسی و انبارداری، فروش، خدمات پس از فروش و… استفاده می‌کنند.

6. انواع فرم‌ها

از دیگر امکانات باشگاه مشتریان انواع فرم‌های همه کاره برای رفع نیازهای مشتریان است.  این فرم‌ها می‌تواند شامل یک قرار ملاقات باشد یا درخواست سفارش ویژه یا حتی یک بازخورد ساده. به کمک این فرم‌ها تبادلات را آسان‌تر می‌سازد و اطلاعات مرتبط را می‌توانید در سیستم مرکزی خود ذخیره‌سازی کنید.

امکانات باشگاه مشتریان را می‌شناسید؟

7. عناصر گیمیفیکیشن

گیمیفیکیشن یک عنصر سرگرم کننده و پر هیجان را به امکانات باشگاه مشتریان شما اضافه می‌کند. ویژگی‌هایی مانند نوارهای پیشرفت، نشان‌ها و ردیف‌های VIP می‌توانند مشتریان را درگیر  کند و انگیزه آن‌ها را برای کسب جوایز بیشتر نگه دارند.

8. اتوماسیون بازاریابی مشتری

از امکانات باشگاه مشتریان خودکارسازی امور مرتبط با جذب مشتری است. بدین ترتیب شکل‌دهی روابط خود را به صورت خودکار انجام دهید و می‌توانید در هر لحظه به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید. چه از طریق ایمیل، چه از طریق اعلان‌ها یا پیامک. برخی از نرم‌افزارهای باشگاه مشتریان می‌توانند از چندین کانال ارتباطی پشتیبانی کنند.

از کمپین‌های هدفمند برای افزایش تعامل و تقویت وفاداری مشتریان خود استفاده کنید. هرچه این رویکرد برای مشتریان شما مرتبط تر باشد، وفاداری آن‌ها بیشتر می‌شود.

9. تبلیغات درون برنامه‌ای

امکان تبلیغات جذاب از طریق نرم افزار به سادگی می‌تواند مخاطبین را مورد هدف قرار دهد. تبلیغات فعلی، تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه را به آن‌ها نشان دهید. همه آنها متناسب با نام تجاری شما هستند و مدیریت آن‌ها از طریق داشبورد CRM آسان است. این امکانات باشگاه مشتریان برقراری ارتباط را ساده و کارآمد می‌کند.

10. ویژگی خبرنامه

اگر می‌خواهید با مشتریان خود انواع اخبار را به اشتراک بگذارید یا پیشنهادهای ویژه‌ای به آن‌ها ارائه دهید؟ امکانات باشگاه مشتریان این را برای شما ممکن می‌سازد. نرم‌افزارهای حرفه‌ای قابلیت‌هایی دارند که می‌توانید به صورت برای هر شخص خبرنامه‌های جداگانه‌ای ایجاد کنید. این شخصی‌سازی بر ارزش برند شما اضافه می‌کند آن هم کاملا ساده، سریع و موثر.

11. پاداش‌های شخصی

مشتریان مختلف ترجیحات متفاوتی دارند. به دنبال نرم افزاری باشید که امکانات باشگاه مشتریان آن، شما را قادر سازد تا جوایز شخصی‌سازی شده پیشنهاد دهید. این توانایی شما در ایجاد طیف متنوعی از مشوق‌ها را افزایش می‌دهد تا نیازهای بخش های مختلف مشتریان را برآورده کنید. مشتریان از اینکه به خواسته‌های آن‌ها توجه کرده‌اید احساس ادای دین پیدا خواهند کرد. ادای دین از کلیدی‌ترین نکات در حفظ مشتری است.

به دنبال نرم افزاری باشید که به شما امکان می‌دهد برنامه‌های وفاداری متناسب با برند و مخاطبان هدف خود ایجاد کنید.

12 . امنیت و حریم خصوصی داده‌‌ها

اطلاعات باشگاه مشتریان با داده‌های حساس مشتریان سر و کار دارد. از جمله امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان حرفه‌ای، باید به استانداردهای امنیتی سختگیرانه و مقررات حفظ حریم خصوصی داده‌ها اشاره کرد که برای محافظت از اطلاعات مشتریان لازم است.

سیستم پاداش دهی از امکانات باشگاه مشتریان است

نتایج استفاده از امکانات باشگاه مشتریان

یک برنامه موفق وفاداری مشتری می‌تواند یک تولیدکننده را از رقبای خود متمایز کند، حمایت از برند را بهبود بخشد و یک خط ارتباط مستقیم با مشتریان وفادارتر ایجاد کند. در ادامه، 8 دلیل اصلی را بررسی خواهیم کرد که چرا برنامه‌های وفاداری مشتری به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا در صنایع مختلف موفق شوند.

1. افزایش حفظ مشتری

یک باشگاه قوی وفاداری مشتری می‌تواند به تولیدکنندگان کمک کند تا با ارائه پاداش‌ها و مشوق‌هایی برای ادامه خرید محصولاتشان، مشتریان خود را حفظ کنند. باشگاه وفاداری ارتباط شما با مشتری را آسان‌تر می‌کند.

2. افزایش ارزش طول عمر مشتری

مشتریان وفادار تمایل به خرید بیشتر دارند و در هر خرید بیشتر از مشتریان غیر وفادار هزینه می کنند، بنابراین ارزش طول عمر آن‌ها برای تولید کننده افزایش می‌یابد.

3. بینش بهتر مشتری

با جمع‌آوری داده‌ها از طریق یک باشگاه وفاداری مشتری، تولیدکنندگان می‌توانند بینش‌های ارزشمندی در مورد رفتار و ترجیحات مشتری به دست آورند و به آن‌ها اجازه دهند محصولات، خدمات و استراتژی‌های بازاریابی خود را برای برآورده کردن بهتر نیازهای مشتریان خود تنظیم کنند.

4. افزایش فروش

ارائه معاملات یا تخفیف‌های انحصاری از طریق یک باشگاه وفاداری می‌تواند مشتریان را به خرید بیشتر یا در مقادیر بالاتر تشویق کند و منجر به افزایش فروش برای تولید کننده شود. امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان مانند قابلیت ایجاد حراج و ارائه تخفیف خرید، مشتری را جذب می‌کند. نمونه‌هایی از این تخفیف ها را می‌توان در شرکت‌های فروش بلیط هواپیما به وضوح مشاهده کرد.

نرم افزار باشگاه مشتریان باعث افزایش فروش می‌شود

5. بهبود حمایت از برند

مشتریان وفادار به احتمال زیاد یک نام تجاری یا محصول را به دیگران توصیه می‌کنند. این می‌تواند برای گسترش پایگاه مشتری به تولیدکنندگان کمک کند و آگاهی از برند را افزایش دهند. بنابراین کسب و کارها، به ویژه برندهای تجارت الکترونیک،می‌توانند استراتژی‌های حفظ مشتری را تقویت کنند.

6. تمایز از رقبا

یک برنامه قوی وفاداری مشتری می‌تواند به تولیدکنندگان کمک کند تا با ارائه پاداش‌ها یا تجربیات منحصربه‌فردی که در جای دیگری یافت نمی‌شوند، خود را از رقبا متمایز کنند.

7. ارتباط مستقیم با مشتریان

یک باشگاه وفاداری مشتری می تواند یک خط ارتباط مستقیم بین تولید کنندگان و مشتریان ایجاد کند و به آن‌ها اجازه دهد تا با یکدیگر در ارتباط باشند. بدین ترتیب مشتریان حس می‌کنند که عضوی از یک جامعه هستند و برای بقای آن بیشتر تلاش خواهند کرد.

8. پایگاه داده مشتری

از دیگر نتایج استفاده از امکانات افزار باشگاه مشتریان، ثبت اطلاعات آن‌ها در پایگاه داده کسب و کار است. این اطلاعات می‌تواند ارتباط با مشتری را برای بازاریابی امکان‌پذیر کند. اطلاعات موجود می‌تواند دید دقیقی از رفتار، نیازها و خریدهای مشتری به شما بدهد تا بتوانید کسب و کار خود را بهتر مدیریت کنید.

امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان بیت اند

باشگاه وفاداری مکانی برای جمع آوری و شناسایی مشتریان وفادار برای دادن پاداش و امتیاز اقتصادی است. تشویق مشتری به مصرف بیشتر یکی از اهداف باشگاه مشتریان بیت اند است. هدف اصلی این باشگاه تبدیل مشتریان فعلی به مشتریان دائمی است. در ادامه قابلیت‌های برجسته نرم افزار باشگاه مشتریان بیت‌اند را مرور می‌کنیم:

  • نرم افزار باشگاه مشتریان بیت اند قابلیت دسته‌بندی مشتریان و مخاطبان را دارد. به این ترتیب مشتریان با سود کمتر از مشتریان سودآور جدا می‌شوند و زمان و انرژی بیشتری صرف مشتریان سودآور خواهد شد.
  • با نرم‌افزار وفاداری مشتری بیت اند در ارائه خدمات پشتیبانی به مشتریان موفق‌تر عمل می‌کنید.  
  • رابط کاربری جدید و آسان نرم افزار بیت اند استفاده از آن را برای مشتریان به جهت ثبت‌نام و بازخرید جوایز و کاربران آسان می‌کند.
  • از امکانات باشگاه مشتریان بیت اند ایجاد پاداش‌های شخصی‌سازی شده و منحصر بفرد است.  پیشنهادات و پاداش‌های انحصاری، مشتریان را به خرید مجدد تشویق و آنها را به برند وفادار می‌کند.
  • نرم افزار بیت اند می‌تواند رفتار، الگوهای خرید و ترجیحات مشتری را ردیابی و تجزیه و تحلیل کند. این به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا مخاطبان خود را بهتر درک کنند و تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر داده‌ها داشته باشند.
  • توانایی خودکارسازی فرآیندهای خاص، مانند ارسال ارتباطات شخصی، تبریک تولد یا تبلیغات هدفمند ، روند ارتباط با مشتریان را تسریع می‌بخشد.
  • نرم‌افزارهای بیت اند دارای امنیت بالا و حفظ حریم خصوصی هستند. همچنین شمامی‌توانید سطح دسترسی به داده را برای پرسنل مختلف تغییر دهید.
  • ادغام با تمام نرم‌افزارهای امور اداری و تجاری با پلتفرم بیت اند امکان‌پذیر است.

چنانچه از نرم افزار Dynamics 365 استفاده می‌کنید این ویژگی‌ از نقاط قوت سیستم شما محسوب خواهد شد؛ چرا که بیت اند این crm را به خوبی با نیاز کاربران ایران بومی‌سازی کرده است. یکپارچه‌سازی از ویژگی‌های برجسته نرم‌افزار باشگاه مشتریان است.

بیت اند با تجربه‌ای که در پیاده‌سازی نرم‌افزار مایکروسافت داینامیکس 365 برای انواع کسب و کارها داشته است؛ نیازهای آن‌ها را شناسایی و متناسب با پرسونای مخاطبین مختلف امکاناتی را فراهم می‌کند. ماژول باشگاه مشتریان بیت اند همانطور که در بالا اشاره شد، ویژگی‌های قابل توجهی دارد که در جذب و حفظ مشتریان به شما کمک خواهد کرد. در کنار باشگاه مشتریان انواع ماژول‌های بازاریابی، نظرسنجی و خدمات مشتریان ارائه می‌‌کند که در مجموع بهره‌وری را افزایش داده و فروش را بالا می‌برد. می‌توان گفت بیت اند یک پلتفرم جامع بر اساس داینامیکس 365 عرضه کرده است.

جمع‌بندی

امکانات باشگاه مشتریان برای وفادارسازی مشتریان و افزایش رضایت‌مندی آن‌ها ارائه می‌دهد. علاوه بر این ویژگی‌هایی همچون یکپارچه‌سازی و اتوماسیون عملکرد پرسنل تیم‌های مختلف سازمان را بالا می‌برد. چرا که می‌توانند با دقت و سرعت بالاتری پاسخگوی مشتریان باشند. ما در این مقالات امکاناتی که یک نرم افزار باشگاه مشتریان دارد را مورد بررسی قرار دادیم و یادآور شدیم که هر کدام از آن‌ها چه نتایجی برای یک کسب و کار به همراه دارد.

اگر برای اطمینان در خرید باشگاه مشتریان نیاز به مشورت دارید با بیت اند ارتباط بگیرید. فرم تماس با ما یا شماره تماس 90000365 شما را به کارشناسان ما وصل می‌کند تا از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید. انتخاب آگاهانه حق شماست.

این اعلان را به اشتراک گذارید