مزایای نرم افزار CRM رستوران ها و کافی شاپ ها + نحوه انتخاب نرم افزار

معرفی نرم افزار CRM برای رستوران

نرم افزار CRM رستوران در واقع به استفاده از سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری در مدیریت رستوران‌ها اشاره دارد؛ اما چطور؟ وقتی در حال جمع‌آوری اطلاعات مشتریان رستوران خود هستید، به یک سیستم جامع و کاربردی نیاز دارید. در واقع ذهن شما یک سیستم کامپیوتری نیست که مانند یک سرور، گردش مالی و دیگر اطلاعات شخصی مشتریان مانند محدودیت‌های غذایی را پیگیری کند. آنچه شما نیاز دارید یک ابزار یا سیستم ‌است که اطلاعات مشتریان را در آن وارد کرده و خروجی مورد نیاز را دریافت کنید. این ابزار یا سیستم، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) نامیده می‌شود.

امروز قصد داریم در مورد نرم افزار CRM رستوران با شما صحبت کنیم. لازم به ذکر است از این نرم افزار می‌توان برای کافی شاپ‌ها، فست فودها و کافه‌ها نیز استفاده کرد.مزیت اصلی استفاده از نرم افزار CRM کافی شاپ این است که مخصوص رستوران‌ها و کافه‌ها و فست فودها طراحی شده است. در این مقاله، ما توضیح می‌دهیم که CRM رستوران چیست، چه ویژگی‌هایی دارد و چرا استفاده از آن مهم است. همراه باشید تا تصویر واضح‌تری از اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری برای رستوران‌ها به دست آورید.

CRM چیست؟

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) سیستمی برای ایجاد روابط موثر با مشتریان و مدیریت اطلاعات آن‌ها است که در تمامی انواع کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت‌ها از سیستم‌های CRM برای جمع آوری اطلاعات مشتریان، یکپارچه‌سازی بخش‌های مختلف و افزایش سود و بهره‌وری استفاده می‌کنند. این پلتفرم مدیریت تیم را آسان کرده و دستیابی به اهداف شرکت را میسر می‌سازد. به کمک نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری نه تنها می‌توانید اطلاعات را جمع‌آوری و ذخیره کنید، بلکه قادر هستید برای ارسال پیام‌ها و برقراری تماس از طریق کانال‌های مختلف ارتباطی از آن سود ببرید؛ که به نوبه‌ی خود در انواع کسب و کار برای برقراری سریع و آسان ارتباط موثر است.

فهرست مطالب

نرم افزار CRM رستوران چیست؟

نرم افزار crm رستوران به طور خاص برای رستوران‌ها طراحی و برای پشتیبانی از نیازهای صاحب رستوران و کارکنان آن ایجاد شده است. می‌توانید از یک سامانه CRM در تیم‌های مختلف، از جمله سرورها، مدیران رستوران‌ها، مدیران F&B، مدیران بازاریابی و مالکان رستوران‌ها استفاده کنید.

به عنوان مثال، با نرم افزار CRM فست فود، می‌توانید اطلاعات مشتریان را هنگامی‌ که برای اولین بار به رستوران شما می‌آیند جمع‌آوری کنید. این اطلاعات می‌تواند شامل نام، آدرس ایمیل، شماره تلفن و… باشد. اطلاعات جزئی‌تر شامل مواردی از جمله غذایی است که سفارش داده‌اند یا مبلغی است که پرداخت کرده‌اند.

از نرم افزار CRM رستوران برای تجزیه و تحلیل داده‌ها نیز استفاده می‌شود. از این آنالیز می‌توانید برای ارزیابی رفتار مشتری و میزان رضایتمندی آن‌ها، عملکرد کارکنان و سایر معیارها استفاده کنید. با نرم افزار CRM برای رستوران ها، رفتار مشتریان خود را قبل، بعد یا در حین بازدید آن‌ها از رستوران تجزیه و تحلیل کنید.

همچنین بخوانید: صفر تا صد استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری موفق

نرم افزار crm رستوران چیست

اهمیت و مزایای نرم افزار CRM برای رستوران و کافی شاپ

استفاده از CRM نه تنها اداره رستوران را بسیار آسان می‌کند، بلکه فرآیندهای کاری را بهبود و سرعت می‌بخشد. استفاده از نرم افزار سی‌آر‌ ام، میانگین بازگشت سرمایه (ROI)  بالایی دارد. همچنین می‌تواند فروش را تا 29٪ و نرخ تبدیل را تا 300٪ افزایش دهد! در کل استفاده از CRM رستوران مزایای زیادی دارد که برخی روزانه، برخی هفتگی، برخی ماهانه و حتی سالانه است.

1. اطلاعات مشتریان را جمع‌آوری می‌کند

استفاده از نرم افزار CRM برای کافه ها به این معنی است که می‌توانید اطلاعات مشتریان خود را برای ایجاد یک پایگاه داده کامل جمع‌آوری کنید. این پایگاه داده شامل نمایه‌های مشتری با اطلاعاتی مانند نام، شماره تلفن، ایمیل، ترجیحات مشتریان، محدودیت‌ها یا نیازهای غذایی آن‌ها است. به عبارت دیگر، CRM به شما کمک می‌کند مشتریان خود را بهتر بشناسید.

2. مرور تاریخچه مشتری برای ایجاد تجربیات بهتر در آینده

استفاده از CRM نه تنها به معنای داشتن یک پایگاه داده شامل اطلاعات مشتریان است بلکه به عنوان تاریخچه بازدید آن‌ها از رستوران شما نیز محسوب می‌شود. به کمک نرم‌افزار می‌توانید ردیابی کنید که مشتریان چند وقت یکبار به رستوران شما یا شعبه دیگری از آن سر زده‌اند. همچنین تجربه‌ی آنها در سایر شعب قابل ارزیابی است؛ به عنوان مثال آیا در شعبه‌های مختلف، تجربه مشابهی داشته‌اند یا شعبه خاصی را ترجیح می‌دهند.

با نرم افزار CRM رستوران می‌توانید از داده‌های تاریخی مشتریان برای بهبود خدمات ارائه شده به آن‌ها به منظور ایجاد تجربه‌های بهتر در آینده استفاده کنید. همچنین می‌توانید از داده‌های تاریخی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رفتار مشتری مانند غذاهای مورد علاقه، دفعات بازدید و موارد دیگر بهره ببرید.

3.  به حفظ مشتری از طریق شخصی سازی کمک می‌کند

یکی از مزایای اصلی استفاده از نرم افزار CRM برای رستوران این است که به شما کمک می‌کند تا مشتریان خود را حفظ کنید و در نهایت درآمد و سود بیشتری به دست آورید. CRM این امکان را به شما می‌دهد که برای مشتریان خود پروفایل ایجاد کرده و اطلاعات آن‌ها را مدیریت کنید. این بدان معناست که شما می‌توانید بر اساس اطلاعات مشتریان، تجربیات شخصی‌سازی شده‌ای ایجاد کنید و یدین ترتیب در وفادارسازی مشتری موفق باشید.

از طرفی  کاربران نگران به خاطر سپردن نام مشتری، آخرین سفارشات یا غذای مورد علاقه آن‌ها نخواهند بود. نرم افزار CRM کافی شاپ همه این کارها را انجام می‌دهد. تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که از اطلاعات استفاده کنند تا یک تجربه به یاد ماندنی برای مشتری بسازند. داشتن یک تجربه به یاد ماندنی و لذت بخش به این معنی است که مشتریان به تعداد دفعات بیشتری به رستوران شما باز می‌گردند.

کاربرد نرم افزار crm در فست فود، رستوران و کافی شاپ

یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری کاربردهای فراوانی برای رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و فست فودها دارد. از جمله اینکه به راحتی می‌تواند اطلاعات مربوط به مشتریان آن‌ها را یکپارچه کند. علاوه بر این می‌تواند به تجزیه و تحلیل داده‌های آن‌ها بپردازد.

  1. کاربرد نرم افزار CRM رستوران: یکپارچه سازی داده‌ها

اگر چندین شعبه رستوران دارید، لازم نیست نگران تکرار اطلاعات باشید. می‌توانید از نرم افزار crm رستوران خود برای ترکیب و یکپارچه‌سازی داده‌های مشتری استفاده کنید. در نتیجه می‌توانید اطلاعات واضح‌تری درباره تعداد دفعات بازدید مشتریان از رستوران‌های خود و دیگر موارد مهم داشته باشید.

2. کاربرد نرم افزار CRM رستوران: تجزیه و تحلیل داده‌ها

داشتن داده‌های تمیز و یکپارچه به این معنی است که می‌توانید تجزیه و تحلیل‌های مختلف را با استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری خود انجام دهید. انجام تجزیه و تحلیل‌ها به این معنی است که می‌توانید ببینید چقدر در روز، هفته و ماه درآمد دارید. می‌توانید تعداد رزروهایی که دریافت می‌کنید، پیش‌بینی درآمد، رتبه‌بندی‌ها، نظرات مشتریان و موارد دیگر را مشاهده کنید.

چند مورد از کاربرد نرم افزار crm برای رستوران

چگونه نرم افزار CRM رستوران باعث بهبود عملکرد کسب و کارها می‌شود؟

قطعا با توجه به مزایا و کاربردهایی که برای نرم افزار CRM رستوران مطرح شد می‌توان به این نتیجه رسید که به راحتی می‌تواند باعث بهبود عملکرد کسب و کارهایی از جمله رستوران‌ها، کافه‌ها و فست فودها شود. با این حال در این بخش به دو مورد دیگر نیز اشاره می‌کنیم.

همچنین بخوانید: نقش CRM در رشد و پیشرفت کسب و کارها

نرم افزار CRM رستوران امکان ادغام را فراهم می‌کند

یکی دیگر از مزایای استفاده از نرم افزار CRM در رستوران این است که شما می‌توانید آن را با دیگر نرم افزارها برای بهبود عملکرد ادغام کنید. به عنوان مثال، می‌توانید نرم افزار CRM برای کافی شاپ خود را با سیستم‌های نقطه فروش (POS) و سیستم‌های مدیریت دارایی (PMS) و غیره ادغام نمایید. حتی می‌توانید CRM رستوران را با برنامه‌های پاداش و تخفیف از طریق نرم افزار باشگاه مشتریان ترکیب کنید. بدین ترتیب می‌دانید به کدام مشتری چقدر تخفیف ارائه دهید.

فرصت‌های بازاریابی را افزایش می‌دهد

سیستم‌های CRM معمولاً دارای پلتفرم بازاریابی هستند. بدین ترتیب با یک نرم افزار CRM رستوران می‌توانید عناصر مختلفی را در استراتژی بازاریابی رستوران خود ایجاد، مدیریت و خودکارسازی کنید. این عناصر شامل نرم افزار ایمیل مارکتینگ و پیامکی می‌شود. البته قدرت ویژگی‌های بازاریابی، از یک نرم افزار به نرم افزار دیگر متفاوت است. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری این امکان را برای شما فراهم ‌می‌کند که از داده‌های نمایه مشتری خود استفاده کنید و با دسته‌بندی مناسب، این داده‌ها را در کمپین‌های بازاریابی به کار ببرید.

چگونه بهترین نرم افزار CRM برای رستوران و کافه را انتخاب کنیم؟

اکنون می‌دانید CRM رستوران چیست، چگونه کار می‌کند و چه ویژگی‌هایی دارد. اما از کجا بدانیم کدام CRM برای رستوران ما بهترین است؟ معیارهای متعددی برای این منظور وجود دارد. لیست زیر تعداد زیادی از این معیارها را شامل می‌شود. برخی از رستوران‌ها ممکن است به قیمت نرم افزار توجه کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است ویژگی‌ها یا سهولت استفاده را ترجیح دهند.

چگونه نرم افزار crm  کافی شاپ بخریم

1) ویژگی‌های نرم افزار CRM رستوران

ویژگی‌ها همان مواردی است که CRM رستوران را می‌سازند. به طور طبیعی، ویژگی‌ها از یک نرم افزار به نرم افزار دیگر متفاوت است. به عنوان یک مدیر رستوران، باید ویژگی‌های برتر مورد نیاز خود را از قبل تعیین کنید. اگر شما تنها فردی نیستید که از  سی‌آر ام برای فست فودها استفاده می‌کنید، از سایر اعضای تیم به عنوان مثال مدیر بازاریابی نیز بپرسید که چه نیازها و مشکلاتی دارند. ویژگی‌های یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری رستوران می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • قابلیت مدیریت رزرو
  •  تجزیه و تحلیل اطلاعات مشتریان
  • قدرت برنامه‌ریزی برای رستوران
  • امکان بازاریابی برای رستوران
  • قابلیت گزارش‌سازی
  • ادغام روی سیستم‌های موبایل و تبلت
  • و….

2. قیمت نرم افزار CRM رستوران

برآورد هزینه و قیمت نرم افزار CRM رستوران برای بسیاری از رستوران‌ها یک عامل تعیین کننده است. تعداد زیادی از صاحبان رستوران‌ها نمی‌خواهند برای خرید یک نرم افزار پول زیادی خرج کنند، چون از زمان جبران این هزینه و میزان سودآوری را آگاه نیستند و ریسک نمی‌کنند.

ما دائماً در حال توسعه سیستم خود هستیم تا نیازهای مشتریان  را برآورده کنیم. در این راستا همواره ویژگی‌های جدیدی را به آن اضافه می‌کنیم تا رضایت مشتریان را به دست آوریم. بنابراین نیاز داریم تا برای بهینه‌سازی منابع خود از یک پلتفرم مناسب استفاده کنیم.

3. سهولت استفاده نرم افزار CRM رستوران

به طور کلی، هنگام انتخاب نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری برای فست فود، مدیران حرفه‌ای سهولت استفاده را مهم‌ترین ویژگی می‌دانند. در واقع نه تنها مدیر رستوران، بلکه گارسون‌ها نیز باید بتوانند با نرم افزار CRM فست فود کار کنند. این امر برای رستوران‌های زنجیره‌ای و گروه‌های F&B و رستوران‌هایی که شعبه‌های متعددی دارند، با ده‌ها گارسون و هزاران مهمان اهمیت بیشتری دارد.

4. پشتیبانی از مشتری نرم افزار CRM رستوران

هنگام تحقیق در مورد هر نوع نرم افزاری، باید بدانید که آیا پشتیبانی از مشتری خوبی دارد یا خیر. برخی از نرم‌افزارهای CRM، پشتیبانی خودکار از مشتری (ربات‌های گفتگو) یا فقط یک مرکز پشتیبان ارائه می‌دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است نمایندگی‌های اختصاصی برای پشتیبانی از مشتری ارائه دهند.

معمولا ارائه پشتیبان اختصاصی هزینه‌بردار است. این هزینه بر قیمت نرم افزار می‌افزاید. با این حال اگر به آن نیاز دارید بهتر است به هزینه فکر نکنید. زیرا به مرور زمان جبران می‌شود.

5. بررسی‌ نظرات کاربران نرم افزار CRM رستوران

هنگام مقایسه نرم افزارهای CRM رستوران‌ها، باید به نظرات و توصیفات دیگر کاربران نگاه کنید. نظر دیگران می‌تواند راهنمای خوبی برای تصمیم گیری شما در مورد سفارش یک نرم افزار CRM رستوران باشد.

چطور crm رستوران انتخاب کنیم

امکانات نرم افزار CRM بیت اند برای رستوران‌ها و کافه‌ها

اگر از نرم افزار CRM بیت اند برای مدیریت ارتباط با مشتریان خود استفاده کنید، می‌توانید از ویژگی‌ها و امکانات زیر برخوردار شوید.

گزارش‌سازی دقیق و هوشمند

بیت اند به کمک ابزارهای هوش مصنوعی، رفتار مشتریان شما را شناسایی و تجزیه و تحلیل کرده و گزارش‌های بسیار قوی و بصری به شما ارائه می‌دهد. این گزارش‌ها در لحظه به روزرسانی می‌شوند و به صورت یکپارچه در اختیار تمام تیم قرار می‌گیرند. شما می‌توانید با نرم افزار Dynamics 365 بیت اند خروجی اکسل از گزارش‌ها داشته باشید.

یکپارچه سازی تمام بخش‌ها

بیت اند یک پایگاه داده متمرکز برای شما فراهم کند. بدین ترتیب می‌توانید اطلاعات مربوط به بخش‌های مختلف رستوران خود را یکپارچه کنید. با این یکپارچه‌سازی تمامی اطلاعات مربوط به بخش‌های مختلف رستوران در دسترس خواهد بود.

سفارشی سازی بدون برنامه‌نویسی

با بیت اند، بدون اینکه هیچ دانش برنامه نویسی داشته باشید می‌توانید برنامه‌ی مورد نظر خود را بسازید و گزینه‌های متنوع بصری برای آن ایجاد کنید. امروزه استفاده از پلتفرم توسعه کم کد تاثیر خوبی در رشد کارها داشته است، crm مایکروسافت نیز با قابلیت سفارشی‌سازی بدون نیاز به کد به شما در ایجاد تجربه کاربری بهتر کمک می‌کند.

سازگاری با انواع برنامه‌ها

نرم افزار crm بیت اند با انواع سیستم‌ عامل‌ها از جمله اندروید، iOS و ویندوز‌فون سازگار است. حتی اگر اینترنت قطع شود، می‌توانید به اطلاعات خود در برنامه دسترسی داشته باشید. ای امر موجب می‌شود در هر مکانی و هر لحظه بتوانید پاسخگوی نیاز کاربران و مشتری‌ها باشید.

پیش بینی بازار

نرم افزار CRM بیت اند، بعد از تجزیه و تحلیل داده‌ها، پیش بینی‌هایی ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند در آینده در جهت مناسبی قدم بردارید که به سود بیشتری دست یابید. آنالیز رقبا نگاه همه جانبه‌ای به شما می‌دهد تا در تدوین چشم‌انداز آینده رستوران خود از آن استفاده کنید.

از دیگر امکانات نرم افزار CRM بیت اند می‌توان به اتصال به سرویس‌های ارتباطی و مدیریتی (مانند توییتر و تلگرام)، دسترس همیشگی به نرم افزار و امنیت بالای اطلاعات (به دلیل استفاده از استانداردهای حفاظت از اطلاعات و حریم خصوصی) اشاره کرد.

امکانات نرم افزار crm کافه و رستوران بیت اند

جمع‌بندی

امروزه یکی از نشانه‌های به‌کارگیری فناوری در رستوران، استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری است. بنابراین، اگر می‌خواهید عملکرد رستوران خود را بهبود ببخشید و درآمد بیشتری کسب کنید، نرم افزار CRM رستوران یک گزینه عالی برای انتخاب است. مخصوصا اگر قصد دارید کسب‌وکار خود را گسترش دهید و شعبه‌های بیشتری را راه اندازی کنید قطعا به یک نرم افزار CRM کافی شاپ احتیاج خواهید داشت.

کوشیده‌ایم تا در این مطلب به صورت جامع و مختصر تاثیرات به کارگیری این نرم افزار را شرح دهیم. اگر سوالات بیشتری در مورد روش کار و پیاده‌سازی نرم افزار و همچنین خرید نرم افزار CRM برای رستوران، دارید با بیت اند تماس بگیرید. مشاوران بیت اند به خوبی شما را راهنمایی می‌کنند. بدین ترتیب می‌توانید تصمیم درستی در مورد تهیه این نرم افزار بگیرید.

این اعلان را به اشتراک گذارید