پلتفرم بدون کد و اتوماسیون کم کد چیست؟ مزایای توسعه  Low Code و No Code

پلتفرم بدون کد و اتوماسیون کم کد چیست؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به طراحی و اجرای یک نرم‌افزار نیاز پیدا کرده‌اید، اما دانش برنامه‌نویسی محدودی دارید. احتمالا فکر می‌کنید در چنین شرایطی یا باید کار را برون‌سپاری کنید یا اینکه خودتان برنامه‌نویسی یاد بگیرید. در واقع تا همین چند سال پیش، انجام این کارها بدون داشتن دانش کدنویسی، امکان‌پذیر نبود. اما امروزه با وجود پلتفرم توسعه کم کد و بدون کد، بدون پیش‌زمینه در کدنویسی می‌توانید اپلیکیشن بسازید. پلتفرم‌های کم کد به شما این اجازه را می‌دهند که بدون نوشتن حتی یک خط کد کار را پیش ببرید. همچنین،  این پلتفرم‌ها بیشتر از همه در سازمان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که پرسنل با تخصص‌های گوناگون در آن حضور دارند و باید برای ساخت یک نرم‌افزار با هم همکاری کنند. کنار گذاشتن دردسرهای کدنویسی، روند کار را بسیار ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند. این افزایش سرعت و سهولت کار، باعث افزایش بهره‌وری سازمان می‌شود. در ادامه با ما در بیت اند همراه شوید تا به معرفی مزایا و کاربردهای اتوماسیون کم کد و اینکه چرا باید از آن در کسب‌وکار خود استفاده کنید، بپردازیم.

پلتفرم توسعه کم کد چیست؟

پلتفرم توسعه کم کد (Low-code) یک رویکرد بصری برای ساخت نرم‌افزار است که تحویل سریع‌تر برنامه‌ها را با کمترین کدگذاری دستی، امکان‌پذیر می‌کند.

رابط کاربری گرافیکی و ویژگی‌هایی مثل کشیدن و رها کردن (drag-and-drop) در یک پلتفرم توسعه کم کد، فرآیند ساخت نرم‌افزار را خودکار می‌کند. با این روش وابستگی‌ به رویکردهای قدیمی برنامه‌نویسی رایانه‌ای حذف می‌شود. پلتفرم توسعه کم کد، ساخت برنامه‌ها را برای شهروند برنامه نویس در دسترس می‌کند. یعنی برای ساخت نرم‌افزار با این پلتفرم‌ها لازم نیست متخصص کدنویسی باشید. می‌توانید تحلیل‌گر پروژه یا حتی مدیر پروژه باشید و نرم‌افزار موردنظر خود را بدون نیاز به کدنویسی‌های پیچیده بسازید.

البته اتوماسیون کم کد برای افراد مسلط به کدنویسی هم مفید است. این شیوه انعطاف‌پذیری بیشتری را برای برنامه نویسی به توسعه‌دهندگان می‌دهد. به عنوان مثال، برخی از نرم‌افزارهای کسب‌و‌کار به دانش در مورد یک زبان برنامه نویسی خاص نیاز دارند که انتخاب توسعه‌دهندگان را محدود می‌کند. پلتفرم توسعه کم کد زمان ساخت نرم‌افزارها را کوتاه می‌کند و به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد در زمان کمتری کارهای بیشتری انجام دهند.

توسعه کم کد چیست

پلتفرم توسعه بدون کد چیست؟

پلتفرم بدون کد یک فناوری ساخت نرم‌افزار است که از رابط‌های کاربری ساده، گردش کار بصری و اجزای از پیش ساخته شده استفاده می‌کند. این ویژگی‌ها به کاربران امکان می‌دهد انواع نرم‌افزارها را بسازند، سفارشی کنند (تا حدی) و به‌سرعت و به آسانی به کار گیرند. این پلتفرم‌ها به هیچ گونه کدنویسی نیاز ندارند. یعنی حتی بدون یک خط کد نوشتن، با رابط کاربری بسیار ساده و بصری می‌توانید نرم‌افزارها را بسازید.

توسعه‌دهندگان Low-Code چه افرادی هستند؟

پلتفرم توسعه کم کد و پلتفرم بدون کد به توسعه‌دهندگان حرفه‌ای این امکان را می‌دهد که به‌سرعت نرم‌افزارها را بدون نیاز به نوشتن خط به خط کدها بسازند. علاوه‌بر‌این تحلیل‌گران تجاری، مدیران اداری، صاحبان مشاغل کوچک و افراد دیگری که توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار نیستند، با این پلتفرم‌ها می‌توانند نرم‌افزار بسازند و آن را تست کنند.

پس کاربران این پلتفرم‌ها به دو دسته‌ی اصلی تقسیم می‌شوند:

۱. افرادی که دانش کدنویسی دارند و توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار هستند. این دسته برای تسریع کار خود از این پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند. پلتفرم توسعه کم کد برای این دسته بهترین گزینه است چون انعطاف‌پذیری زیادی به آن‌ها می‌دهد.

۲. افرادی که هیچ نوع دانش کدنویسی ندارند. این افراد که به شهروند-توسعه‌دهنده معروف‌اند، بدون داشتن پیش‌زمینه در ساخت نرم‌افزار می‌توانند ابزار موردنظر خود را بسازند. برای این دسته، پلتفرم‌های بدون کد که به هیچ‌گونه کدنویسی نیاز ندارد، مناسب‌ترین گزینه است.

مزایای اتوماسیون Low Code و No Code

استفاده از پلتفرم توسعه کم کد در عصر و زمانه‌ای که سرعت عمل حرف اول را می‌زند، نه‌تنها مفید بلکه کاملا ضروری است. سرعت عمل تنها یکی از مزایای اتوماسیون Low Code و No Code است. در ادامه به مزایای دیگر استفاده از این پلتفرم‌ها اشاره می‌کنیم. به نظر شما مهم‌ترین مزیت توسعه کم کد چیست؟

1. چابکی سازمان

با پلتفرم توسعه کم کد در یک لحظه با حداقل کدنویسی و با قابلیت کشیدن و رها کردن بصری، می‌توانید یک ایده را به نرم‌افزار تبدیل کنید. با این روش ساده و فوری می‌توانید از فرصت‌های جدید استفاده و از تهدیدات احتمالی جلوگیری کنید. این نوع چابکی دقیقاً همان قدرتی است که توسعه‌ی کم کد به سازمان‌ها می‌دهد تا به راحتی و در کمترین زمان به اهداف خود دست یابند و نیاز به کدنویسی را از ابتدا حذف می‌کند. پلتفرم کم کد به تیم‌ فناوری اطلاعات در یک سازمان، این امکان را می‌دهد تا به‌سرعت نوآوری کنند، کارهای بیشتری را در زمان کمتر انجام دهند و تحول دیجیتال را تسریع بخشند.

۲. صرفه جویی در هزینه‌ها

چون توسعه‌ی کم کد امکان می‌دهد تا برنامه‌های بیشتری در زمان کمتری ساخته شوند و هزینه‌های ساخت نرم‌افزار کاهش ‌یابد. اما، این تنها مزیت پلتفرم‌های کم کد نیست. اتخاذ رویکرد توسعه‌ی کم کد، نیاز به توسعه‌دهندگان و هزینه‌های استخدام آن‌ها را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، به دلیل اتوماسیون و نرم افزار گردش کار در هزینه‌ها صرفه‌جویی شده و می‌توان آن را به سایر فعالیت‌های محرک رشد مانند تحقیق و توسعه، بازاریابی و پشتیبانی مشتری اختصاص داد. در نهایت، کسب‌وکارها می‌توانند از فناوری کم کد برای تکمیل یا جایگزینی برنامه‌های کاربردی در راستای کاهش هزینه‌های نگهداری نرم‌افزارها استفاده کنند.

پلتفرم توسعه کم کد چه مزایایی دارد

۳. بهره‌وری بالاتر

با ساخت نرم‌افزار با پلتفرم توسعه کم کد، زمان مانعی برای بهره‌وری نیست. افزایش بهره‌وری به این معنی است که کسب‌وکارها می‌توانند سریع‌تر نوآوری کنند و بازده‌ی بهتری برای سرمایه‌گذاری هر پروژه داشته باشند. پلتفرم کم کد استفاده از فناوری هوش مصنوعی را برای همگان میسر می‌کند تا بهره‌وری توسعه‌دهندگان را بیشتر شود. فناوری کم کد به‌طور چشمگیری توسعه را تسریع می‌کند و زمان اجرا را کاهش می‌دهد که عامل مهمی در افزایش بهره‌وری یک سازمان است.

۴. بهبود همکاری بین افراد

همکاری بیشتر نیروهای کار با تخصص‌های مختلف باعث تصمیم‌گیری کارآمد، حل سریع‌تر مشکلات و احساس مالکیت در بین اعضای تیم می‌شود. پلتفرم‌های کم‌کد فضاهای کاری مشترکی را ایجاد می‌کنند که تیم‌ها می‌توانند به‌راحتی ابزارهای سفارشی را به اشتراک بگذارند و یکپارچه‌سازی کنند. این پلتفرم در واقع مانند یک جعبه ابزار است که به‌خوبی سازماندهی شده و به تیم‌های توسعه کمک می‌کند تا با هم همکاری کنند. با این ابزار تمام تیم‌ها اطمینان حاصل می‌کنند که تغییرات انجام‌شده سازماندهی، ردیابی و درک می‌شوند؛ حتی زمانی که چندین توسعه‌دهنده روی یک پروژه کار می‌کنند.

5. سرعت یکپارچه سازی

سازمان‌هایی که می توانند به‌سرعت برنامه‌ها، سیستم‌ها و داده‌ها را برای سازگاری با تغییرات مداوم ادغام کنند، از شرکت‌هایی که نمی‌توانند این کار را انجام دهند، به‌ مراتب جلو می‌افتند. یک پلتفرم اتوماسیون کم کد، به‌طور چشمگیری زمان لازم برای اتصال به پایگاه داده‌ها، خدمات ابری، اتوماسیون رباتیک فرآیند (RPA) ، ابزارهای هوش مصنوعی (AI) و برنامه‌نویسی را کاهش می‌دهد. این سرعت عمل و یکپارچه‌‌سازی در نهایت منجر به سرعت‌بخشی در فرآیندها و گردش کار می‌شود.

6. تجربه‌ی بهتر مشتری

با استفاده از پلتفرم توسعه کم کد، می‌توانید پاسخ سریع‌تری به نیاز مشتری بدهید که باعث ایجاد تجربه‌ای بهتر برای او می‌شود. این تجربه‌ی بهتر به طور مستقیم بر وفاداری برند، تبلیغات دهان به دهان، ارزش بلندمدت مشتری، تمایز رقابتی و ایجاد فرهنگ مشتری‌محور تاثیر می‌گذارد. علاوه بر این، پلتفرم‌های کم کد چابکی عملیاتی مورد نیاز برای سازگاری سریع با نیازهای در حال تحول مشتریان را فراهم می‌کند.

اگر دنبال جلب رضایت هر چه بیشتر مشتریان خود هستید، استفاده از یک نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری را در استراتژی CRM بگنجانید. بیت‌اند با ارائه‌ی Dynamics 365  که یکی از بهترین CRMهای دنیا است می‌تواند در مسیر هدایت مشتری احتمالی برای تبدیل شدن به یک مشتری وفادار موثر باشد. در واقع پلتفرم مایکروسافت داینامیکس 365 با رابط کاربری خوبی که دارد به شخصی‌سازی کردن محیط برنامه کمک می‌کند. بدین ترتیب می‌توانید متناسب با نیازمندی‌های جلب رضایت مشتری قدم بردارید.

کاربرد و موارد استفاده توسعه کم کد و بدون کد

شاید برایتان سوال شده باشد که کاربرد پلتفرم توسعه کم کد و بدون کد چیست؟ آیا سازمان‌ها و شرکت‌هایی که کاری با توسعه‌ی نرم‌افزار ندارند باز هم به این پلتفرم‌ها احتیاج دارند؟ در ادامه به چند مورد از کاربردهای توسعه کم کد و بدون کد اشاره می‌کنیم.

۱. نمونه‌سازی سریع و توسعه MVP

کمینه محصول پذیرفتنی (MVP) کوچکترین محصولی است که شما با تولید آن می‌توانید برای مشتری ارزش‌سازی کنید. سیستم‌های بدون کد/کم کد برای نمونه‌سازی سریع مناسب هستند و به مشاغل این امکان را می‌دهند تا ایده‌ها را به ‌سرعت آزمایش و تکرار کنند. به عنوان مثال، یک استارتاپ که به دنبال راه‌اندازی یک برنامه‌ی جدید موبایل است می‌تواند از این سیستم عامل‌ها برای ایجاد کمینه محصول پذیرفتنی (MVP) استفاده کند. این رویکرد چابک امکان ورود سریع‌تر به بازار و در اختیار داشتن محصولی ملموس را برای بازخورد اولیه فراهم می‌کند.

۲. ساخت ابزارهای داخلی با اتوماسیون گردش کار

سازمان‌ها اغلب فرآیندهای داخلی منحصر‌به‌فردی دارند. این فرایندها را می‌توان با ابزارهای سفارشی ساده‌تر کرد. پلتفرم توسعه کم کد به کارمندان غیر فنی این امکان را می‌دهد تا نرم‌افزارهایی بسازند که گردش کار را خودکار ‌کنند، کارهای دستی را کاهش ‌دهند و خطاها را به حداقل برسانند. به عنوان مثال می‌توان به انواع نرم افزار مدیریت پروژه اشاره کرد.

۳. نرم‌افزارهای کاربردی مواجهه با مشتری

توسعه بدون کد/کم کد به استفاده‌ی داخلی محدود نمی‌شود. این شیوه‌ی توسعه را می‌توان در برنامه‌هایی که در تعامل با مشتری کاربردی هستند نیز، گسترش داد. کسب‌وکارها می‌توانند رابط‌های کاربرپسند برای پورتال‌های مشتری، وب‌سایت‌های تعاملی و پلتفرم‌های تجارت الکترونیک بدون کدنویسی گسترده ایجاد کنند. سهولت توسعه‌ی نرم‌افزار تضمین می‌کند که تیم‌های بازاریابی و تجزیه و تحلیل بتوانند به طور فعال در بهبود تجربه‌ی مشتری کمک کنند. به طور مثال ماژول‌های مختلف نرم‌افزار CRM مایکروسافت که شرکت بیت‌اند آن را بومی‌سازی کرده است می‌تواند راهنمای شما برای پاسخگویی به نیازها و سوالات مشتریان باشد. بعد از پیاده‌سازی این نرم افزار می‌توانید بدون نیاز به برنامه‌نویسی آن را شخصی‌سازی کنید.

پلتفرم توسعه کم کد/بدون کد چه کاربردی دارد

۴. تجسم داده‌ها، داشبوردها و کاهش فرآیندهای دستی

تجزیه و تحلیل و ارائه‌ی داده‌ها به شیوه‌ای قابل درک، برای تصمیم‌گیری بسیار مهم است. پلتفرم‌های بدون کد/ کم کد قابلیت‌های قوی برای ایجاد تجسم داده‌ها و داشبورد اطلاعات ارائه می‌دهند. کاربران می‌توانند به منابع مختلف داده متصل شوند، داشبوردهای بصری طراحی کنند و اطلاعات را در سراسر سازمان به اشتراک بگذارند. این مورد به‌ویژه برای صنایع مبتنی بر داده مانند صنایع مالی، مراقبت های بهداشتی و بازاریابی مفید است.

۵. یکپارچه سازی خدمات شخص ثالث

پلتفرم‌های بدون کد/کم کد اغلب به رابط‌های از پیش ساخته شده برای سرویس‌های شخص ثالث و APIهای محبوب مجهز هستند. این شیوه، یکپارچگی بین ابزارها و سیستم‌های مختلف را تسهیل می‌کند. به عنوان مثال، تیم بازاریابی می‌تواند به راحتی یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را با یک پلتفرم بازاریابی ایمیلی ادغام و جریان داده‌ها را خودکار کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این نرم‌افزارها می‌توانید مقاله انواع CRM را در وبلاگ بیت اند بخوانید.

۶. بسترهای یادگیری الکترونیکی

از آنجایی که تقاضا برای آموزش آنلاین همچنان در حال افزایش است، پلتفرم های بدون کد/کم کد راه ساده‌ای را برای ایجاد پلتفرم‌های آموزش الکترونیکی ارائه می‌دهند. مربیان دوره‌های تعاملی، بدون نیاز به مهارت‌های گسترده در برنامه‌نویسی، آزمون‌ها و انجمن‌ها را ایجاد می‌کنند. این امر به مؤسسات آموزشی و کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا به‌سرعت با چشم‌انداز یادگیری دیجیتال سازگار شوند.

۷. ساخت اپلیکیشن موبایل

ساخت اپلیکیشن‌های موبایل با روش‌های قدیمی به مهارت‌های تخصصی نیاز دارد، اما پلتفرم‌های بدون کد/کم کد این فرآیند را در دسترس همه قرار می‌دهند. کارآفرینان، کسب‌وکارهای کوچک و افراد می‌توانند اپلیکیشن‌های تلفن همراه را برای اهداف مختلف، از مدیریت رویداد گرفته تا ردیابی تناسب اندام، بدون پرداختن به پیچیدگی‌های کدنویسی ایجاد کنند.

تفاوت اتوماسیون کم کد و بدون کد

پلتفرم‌های Low-code و No-code برای بهبود سرعت توسعه و گسترش فرصت‌های تجاری ایجاد می‌شوند. این دو تکنیک مشابه هستند، اما تفاوت‌هایی هم بین آن‌ها وجود دارد. قبل از هر چیز باید بدانید که هیچ پلتفرم کدنویسی‌ای ۱۰۰٪ بصری نیست، در حالی که پلتفرم کم کد ترکیبی از برنامه نویسی تصویری و کد است.

نیاز به مهارت کدنویسی

پلتفرم توسعه کم کد، افرادی با تجربه‌ی کدنویسی یا توسعه‌دهندگان را هدف قرار می‌دهد. این توسعه‌دهندگان نیاز به طراحی سریع برنامه‌ها با استفاده از محیط‌های توسعه‌ی بصری و اتصال خودکار به سیستم‌های back-end، پایگاه‌های داده، خدمات وب یا API دارند.

توسعه بدون کد، پا را یک قدم فراتر می‌گذارد و رابط‌های بصری با ویژگی‌هایی مثل drag-and-drop دارد که نیازی به کدنویسی ندارند. پیشینه‌ی فنی برای هر دو، امتیاز مثبت خواهد بود.

سرعت توسعه

پلتفرم بدون کد یا توسعه بدون کد بر اساس یک روش برنامه‌نویسی سریع ساخته شده‌ است که به انجام هر چه سریع‌تر وظایف کمک می‌کند. این روش به کارآفرینان و کسب‌وکارهای کوچک امکان می‌دهد تا نمونه‌های اولیه‌ی کار را ایجاد کنند.

پلتفرم توسعه کم کد به توسعه‌دهندگان نیاز دارد که بخش‌های خاصی از برنامه را کدنویسی کنند. این فرایند، زمان توسعه را افزایش می‌دهد.

 پلتفرم توسعه کم کد با بدون کد چه تفاوتی دارد

نرم‌افزارها

فناوری‌های No-Code برای ایجاد ابزارهایی استفاده می‌شوند که می‌توانند به مدیریت گردش کار، گزارش پیشرفت، ردیابی و تجزیه و تحلیل پروژه‌ها کمک کنند. این مورد برای فروشگاه‌های آنلاین کوچک یا برنامه‌های کاربردی انعطاف‌پذیر، بهترین گزینه است.

اتوماسیون کم کد نرم‌افزارهایی را ایجاد می‌کند که می‌توانند عملکردهای پیچیده‌ی زیادی داشته باشند. می‌توان از آن برای توسعه‌ی یک نمونه‌ی اولیه استفاده کرد که زمینه را برای برنامه‌نویسی بیشتر و راه اندازی فرآیندهای تجاری حیاتی فراهم می‌کند.

یکپارچه‌سازی

اکثر پلتفرم‌های کم کد و بدون کد می‌توانند یکپارچهسازی شوند. از آنجایی که نیاز به خدمات و برنامه‌های کاربردی مختلف افزایش یافته است، برای اطمینان از تبادل روان اطلاعات و داده‌ها، ادغام با سایر برنامه‌ها ضروری شده است.

تفاوت اصلی بین پلتفرم توسعه کم کد و بدون کد چیست؟ اگر می‌خواهید برخی از گزینه‌ها و امکانات را با کد معمولی اضافه کنید، پلتفرم کم‌کد را انتخاب کنید. اگر به ویژگی‌ها و ادغام‌های اضافی نیاز ندارید، پلتفرم بدون کد را انتخاب کنید.

یکپارچه‌سازی

اکثر پلتفرم‌های کم کد و بدون کد می‌توانند یکپارچه‌سازی شوند. از آنجایی که نیاز به خدمات و برنامه‌های کاربردی مختلف افزایش یافته است، برای اطمینان از تبادل روان اطلاعات و داده‌ها، ادغام با سایر برنامه‌ها ضروری شده است. تفاوت اصلی بین پلتفرم توسعه کم کد و بدون کد چیست؟ اگر می‌خواهید برخی از گزینه‌ها و امکانات را با کد معمولی اضافه کنید، پلتفرم کم‌کد را انتخاب کنید. اگر به ویژگی‌ها و ادغام‌های اضافی نیاز ندارید، پلتفرم بدون کد را انتخاب کنید.

بروز خطا

سیستم بدون کد مشمول خطاهای کدگذاری دستی نیست؛ زیرا کاربران برای ایجاد نرم‌افزارها نیازی به نوشتن کد ندارند. بنابراین احتمال بروز خطا وجود ندارد.

پلتفرم توسعه کم کد در برابر خطاها آسیب‌پذیر است؛ زیرا امکان بهبود یا اصلاح عملکردهای خاص آن وجود دارد. وجود عامل انسانی نیز می‌تواند منجر به بروز اشتباهات و مشکلات در آینده شود.

محبوبترین پلتفرم های توسعه کم کد

محبوبیت پلتفرم توسعه کم کد یا پلتفرم بدون کد باعث شده که این روزها کسب‌وکارها و سازمان‌های زیادی به استفاده از این پلتفرم‌ها روی بیاورند. تعداد این پلتفرم‌ها زیاد است و هرکدام نیاز دسته‌ی خاصی از کسب‌وکارها را برآورده می‌کنند. در ادامه چند مورد از این پلتفرم‌ها را نام می‌بریم.

1. Appian

2. Zoho Creator

3. Mendix

4. OutSystems

5. Kissflow

6. Nintex

7. Microsoft Power Apps

8. XPODA

9. Quickbase

10. Salesforce Lightning

همان‌طور که در این فهرست می‌بینید پلتفرم Microsoft Power Apps یکی از محبوبترین پلتفرم های توسعه کم کد است. بیت اند با ارائه‌ی راهکارهای نرم‌افزاری دیگر از مجموعه‌ی مایکروسافت یعنی Dynamics 365، راهنمای شما برای استفاده از پلتفرم توسعه کم کد است. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره‌ی رایگان به صفحه‌ی تماس با ما مراجعه کنید.

 پلتفرم توسعه کم کد و No-Code برای چه مشاغلی مناسب است؟

توسعه Low-Code و No-Code برای چه مشاغلی مناسب است؟

استفاده از پلتفرم‌های Low-Code و No-Code برای مشاغلی مناسب است که برای انجام فرایندهای مرتبط با کسب‌وکار به نرم‌افزارهای خاص خود نیاز دارند. یعنی باید نرم‌افزارهایی سفارشی‌شده داشته باشند. علاوه‌بر‌این، هر کسب‌وکاری که دوست دارد بر اساس نیاز خود یک نرم‌افزار بسازد یا اپلیکیشن موبایل داشته باشد می‌تواند از این پلتفرم‌ها استفاده کند؛ از یک آنلاین شاپ کوچک گرفته تا بزرگ‌ترین سازمان‌هایی که راه‌حل‌های نرم‌افزاری ارائه می‌دهند.

 جمع‌بندی

پلتفرم توسعه کم کد پلتفرمی برای ساخت نرم‌افزار و توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها بدون نیاز به دانش فنی در زمینه‌ی کدنویسی است. با این پلتفرم‌ها، امکان ساخت و توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها در دسترس همه قرار می‌گیرد. مهم‌ترین مزیت این پلتفرم‌ها، نیاز کمتر به توسعه‌دهندگان، بهره‌وری بیشتر و افزایش سرعت فرایندها در کسب‌وکار است.

برای افزایش بهره‌وری و بهبود انجام فرایندهای کسب‌وکار، می‌توانید از راه‌حل‌های نرم‌افزاری کمک بگیرید. نرم‌افزارهای مختلفی برای هدایت شما در مسیر یک کسب‌وکار موفق وجود دارد. با تماس با بیت‌اند در مورد بهترین راهکارها مشورت بگیرید و از امکاناتی که فناوری در اختیار شما می‌گذارد برای توسعه‌ی کسب‌وکارتان استفاده کنید.

این اعلان را به اشتراک گذارید