سامانه چت آنلاین برای ارتباط با مشتری

سامانه چت آنلاین ( Live Chat) برای چه سازمان‌هایی مفید است؟

همانطور که می‌دانید سامانه چت آن لاین یا Live Chat، پلتفرمی است که بازدیدکنندگان وبسایت شما را مستقیم به کاربران مرکز تماس متصل می کند.

اگر سازمان شما به هر طریقی با مشتری در ارتباط است مثلا بخش‌هایی مانند بازاریابی، فروش، پشتیبانی و … دارید و به دنبال بهبود عملکرد این بخش‌ها هستید، Live Chat ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند بسیار برای شما مفید باشد.در ادامه به بررسی این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت.

ویژگی‌های سامانه چت آنلاین ( Live Chat)

 

کاهش هزینه‌ها

کاهش هزینه‌ها با سامانه چت آنلاین &Bit

بازاریابی،فروش و پشتیبانی به روش تلفنی روش هزینه بری است. این هزینه هم شامل پول تلفن و هم شامل هزینه نیروی انسانی است.

با انتخاب چت آنلاین برای وبسایت خود کاهش هزینه تلفن قطعی است، اما شاید کاهش هزینه نیروی انسانی سوال شما باشد، با استفاده از Live Chat کاربران شما می‌توانند در آن واحد پاسخگوی چندین نفر باشند.

علاوه بر این شما می‌توانید در بسیاری از بخش‌ها بجای نیروی انسانی از ربات استفاده کنید ربات‌ها علاوه بر نامحدود بودن ظرفیت پاسخگویی، سرعت پاسخگویی بیشتری دارند.

افزایش فروش

افزایش فروش با سامانه چت آنلاین &Bit

ممکن است وبسایت شما در روز بازدید کننده‌های بسیاری داشته‌ باشد. اما تعداد افرادی که تبدیل به خریدار می‌شوند بسیار کم باشد.

مشتری هنگام بازدید از وب سایت ممکن است سوالات بسیاری داشته باشد و یا به محصولی علاقه‌مند شده و خواهان اطلاعات بیشتری باشد، اما تصور اینکه برای تماس با شما باید پشت خط مانده و هزینه صرف کنند، آن‌ها را از این کار منصرف می‌کند.

با بکارگیری Live Chat مشتری سریع تر و بدون هزینه به شما متصل شده و با محصول شما درگیر می‌شود. این کار تولید سرنخ و نرخ تبدیل شما را بالا برده و موجب افزایش فروش شما می‌شود.

افزایش حس وفاداری

افزایش حس وفاداری با سامانه چت آنلاین &Bit

بطور کلی مشتری‌ها اعتماد بیشتری به سازمان‌هایی می‌کنند که پشتیبانی راحت و بدون دردسر دارند.

طبق تحقیقات بنیاد اوراکل 90 درصد مشتری‌ها گفته‌اند که دیدن آیکون Live Chat به آن‌ها حس اعتماد می‌دهد.

Live Chat به شما این امکان را می‌دهد تا با پاسخگویی سریع، مشتری را مجاب سازید که هر وقت نیاز داشته باشد، شما به کمک او می‌آیید.

 

پاسخگویی سریع و حس اعتماد مشتری به سازمان شما، موجب ماندگار شدن رابطه یا وفاداری مشتری به شما می‌شود.

گسترش نفوذ

extend 10

چنانچه راه ارتباطی شما و مشتریان صرفا تلفن و یا حتی ایمیل باشد، شاید نتوانید به رسیدن به بازار جهانی فکر کنید، زیرا ایجاد ارتباط با روش‌های سنتی‌ای مانند تلفن برای مشتری هزینه‌بر است و امکان مراجعه حضوری نیز ممکن نیست. ایمیل نیز سرعت لازم را برای پاسخگویی ندارد.

با بهره‌گیری از Live Chat بدون هیچ محدودیتی می‌توانید به سوالات و مشکلات مشتریان در هر نقطه از جهان پاسخ دهید و بازارهای جدیدی را به دست آورید.

حل سریعتر مشکل مشتری

حل سریع مشکل مشتری با سامانه چت آنلاین &Bit

شاید بتوان ادعا کرد Live Chat بهترین راه تبادل اطلاعات با مشتریست. امکان ارسال مقاله یا محتوی در تماس تلفنی وجود ندارد، همچنین سرعت تبادل اطلاعات در ایمیل پایین است، با Live Chat می‌توانید هر نوع محتوایی را در کوتاه‌ترین زمان برای مشتری ارسال کنید.

علاوه بر این با استفاده از روش‌ Screen Sharing فرد پاسخگو می‌تواند کنترل سیستم مشتری را از راه دور دردست گرفته و مشکل را از راه دور حل کند.

سامانه چت آنلاین ( Live Chat) مزیت رقابتی

لایو چت مزیت رقابی

طبق تحقیقی که موسسه TELUS Internationa منتشر کرده تنها 9 درصد از 1000 شرکت بزرگ بررسی شده، از Live Chat در وب سایتشان استفاده می‌کنند.

از طرفی نفوذ استفاده از Live Chat در شرکت‌های فروش آنلاین آمریکا در 5 سال گذشته از 38 به 58 درصد رشد داشته که نشان دهنده اهمیت این روش در فروش است.

بنابرین اگر شما از Live Chat بهره ببرید، یک مزیت رقابتی برای خود ایجاد کرده‌اید و می‌توانید فروش خود را نسبت به سایر رقبا بیشتر کنید.

مزیت‌های به‌کارگیری ربات در سامانه چت آنلاین ( Live Chat)

خدمت رسانی 24/7

chat bot 8.jpg

یکی از دغدغه‌های مشتریان در ساعات غیراداری یا تعطیلات در دسترس نبود بخش پاسخگویی سازمان‌هاست. ربات به مشتریان شما کمک می‌کند تا در تمامی ساعات و هفته به پاسخ خود برسند.

ارجاع درست

chat bot

در اموری که احتیاج به پاسخگویی نیروی انسانی دارد، می‌توان ربات را طوری برنامه ریزی کرد تا مشتری را به فرد و دپارتمان درست در زمان مناسب ارجاع دهد.

کاهش زمان انتظار

chat bot 10 1.png

بسیاری از اوقات مشتریان برای درمیان گذاشتن مشکلات خود با سازمان شما باید در صف انتظار طولانی‌ای منتظر بمانند. ربات قادر است در آن واحد با تعداد نا محدودی مشتری در تعامل باشد، بنابرین صف انتظار از بین می‌رود.

مدیریت بهتر زمان

chat bot 6 1.png

درصد بالایی از مشکلات مشتریان تکراری است یا با یک راهنمایی ساده حل می‌شود، اما حجم بالای این درخواست‌ها وقت زیادی از کارمندان شما می‌گیرد، با نصب ربات‌، وقت زیادی از کارمندان شما آزاد می‌شود تا به امور مهم و پیچیده‌تر اختصاص یابد. این امر موجب افزایش بهره‌وری سازمان شما می‌شود.

امکانات نرم افزار Bit& Live Chat

مدیریت صف تماس ها

image call queuing 1.jpg

نرم افزار Bit& Live Chat با تقسیم درخواست‌ها بین کاربران پاسخگو، در شرایط عادی و زمانی‌که حجم ترافیک درخواست‌ها زیاد است، به شما کمک می‌کند تا درخواست‌ها را مدیریت کنید.

مدیریت اولویت کاربران

web analytics identifying hand raisers 300x225 1.jpg

بنابر سطح خدماتی که شما به مشتریان خود متعهد شده‌اید، کاربران ممکن است دارای سطح طلایی،نقره‌ای و … باشند. بنابرین هر مشتری دارای اولویتی است، با نرم افزار Bit& Live Chat و اتصالی که به Dynamics 365 شما دارد،سطح تعهد به مشتری تعیین و به او اولویت جهت پاسخگویی داده می‌شود.

تشخیص حضور کاربر

387 3873112 tech support png firebase web client server 300x184 1.jpg

نرم افزار Bit& Live Chat قادر است تشخیص دهد که کاربر پاسخگو علی رغم آن لاین بودن، پشت میزش حضور دارد یا خیر، بنابرین درصورتی‌که فرد پشت میزش حضور نداشته باشد تماس به صورت خودکار به کاربر دیگری ارجاع داده خواهد شد

امکان کنفرانس کردن

2 17 512 150x150 1.jpg

گاهی ممکن است کاربر پاسخگو برای پاسخگویی به سوال مشتری احتیاج به کمک گرفتن از شخص ثالث داشته باشد، به کمک نرم افزار Bit& Live Chat شما می‌توانید بین مشتری و افراد پاسخگو کنفرانس ایجاد کنید.

بازاریابی با Dynamics 365 توسط  بیت اند

چرا &Bit

 

نرم افزار Dynamics 365 نرم افزار جامع و پیشرو  مایکروسافت، انتخاب اول بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا به عنوان اتوماسیون فرآیندهای تجاری است.

هدف اصلی شرکت &Bit توانمند کردن مشتری از طریق افزایش دانش او نسبت به نرم افزار  است. بنابراین در تمام مسیر بازاریابی از زمان شناسایی مشتری تا فروش در کنار کسب و کار شما خواهیم بود تا با صرف  کمترین انرژی و زمان هم برای مشتریان شما و هم پرسنل به بیشترین بازدهی برسید.

این اعلان را به اشتراک گذارید