صفر تا صد خرید crm

مزایای نرم افزار CRM

اگر شما هم به خرید crm برای کسب‌وکارتان فکر می‌کنید، احتمالاً چنین سوالاتی در ذهن دارید:

از میان crmهای موجود و فروشندگان مختلف کدام یک بهترین نرم افزار crm کدام است؟
چگونه می‌توان مطمئن شد که نرم افزار CRM انتخاب شده، مناسب نیازهای کسب‌وکار ما می‌باشد؟
آیا اصلاً نیازی هست که crm خرید داری کنیم یا خیر؟
اگر کسب‌وکار کوچک(یا بزرگی) داشته باشیم هنگام خرید crm باید دنبال چه ویژگی‌هایی در آن باشیم؟

اگر چنین دغدغه‌هایی دارید در ادامه با ما باشید. در این مقاله قصد داریم تا به شما کمک کنیم که در ابتدا بتوانید تشخیص دهید که آیا اصلاً به crm نیاز دارید یا خیر و پس از آن طی 8 گام بهترین crm را خریدداری کنید.

آیا شما اصلاً به خرید نرم افزار crm نیاز دارید؟

آیا شما اصلاً به خرید نرم افزار crm نیاز دارید؟

سوالی که قبل از خرید سی آر ام باید بپرسید این است که نرم افزار crm چیست و  آیا واقعا به crm نیاز دارید؟

CRM یک دارایی مهم برای هر کسب‌وکاری است و می‌تواند تجربه مشتری شما را به میزان قابل توجهی بهبود دهد. اما از طرف دیگر این نرم‌افزار نیاز به سرمایه‌گذاری قابل توجهی از زمان، پول و تلاش سازمان شما برای استقرار و استفاده موفقیت آمیز دارد. از این رو بهتر است تا ابتدا مطمئن شوید که به crm نیاز دارید یا خیر.

علائمی که نشان می‌دهد کسب‌و‌کار شما به خرید crm نیاز دارد

صرف نظر از اینکه شما یک شرکت کوچک هستید یا بزرگ، یک مسئله همیشه ثابت است؛ اینکه موفقیت شما بستگی به روابطی دارد که با مشتریان خود ایجاد می‌کنید. مدیریت سرنخ‌ها و مشتریان خود فقط با یک صفحۀ اکسل می‌تواند باعث آسیب به تیم فروش شما شود و در دراز مدت درآمد شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد. نشانه‌های زیر می‌تواند بیانگر این باشد که به خرید سی آر ام نیاز دارید.

1- مشکل در پیگیری سرنخ ها

زمانی که در حال نظم دادن به سرنخ‌ها هستید، ممکن است تیم فروش شما در الویت‌بندی اینکه ابتدا باید روی کدام مورد تمرکز کند و شناسایی سرنخ‌هایی که ارزش پیگیری دارند، دچار مشکل شود. در نتیجه، تیم فروش شما اغلب وقت و تلاش خود را صرف پیگیری سرنخ‌هایی می‌کند که هرگز منجر به فروش نخواهند شد.

2- پراکندگی اطلاعات مشتری

احتمالاً اطلاعات مشتریان شما در انواع مختلف رسانه‌ها پخش است. اطلاعات تماس شما در صفحات اکسل، وظایف شما در برگه‌های یادداشت و مکالمات شما در ایمیل‌های شما ذخیره شده است. این بدان معناست که تیم شما مجبور است تمام این منابع مختلف را بی‌وقفه مرور کند تا در هنگام تعامل با مشتریان اطلاعات مربوطه را بیابد. این امر در نهایت منجر به تأخیر در جوابگویی و تصمیم‌گیری نادرست می‌شود.

3- تجربه ناخوشایند مشتری

این روزها مشتریان برنامه‌های شخصی‌سازی شده را ترجیح می‌دهند. آن‌ها تمایل دارند کسب‌وکارها نیازهای آن‌ها را درک کرده و به آن‌ها پیشنهادات و راه‌حل‌هایی که مناسب آن‌ها باشد را ارائه دهند.

وقتی نتوانید تعاملات خود را با مشتریان مدیریت کنید و نیازها و ترجیحات آن‌ها را درک کنید، انجام این سطح از شخصی‌سازی غیرممکن می‌شود، تعاملات شما با همۀ مشتریان به صورت یکسان انجام می‌شود، که شانس شما برای انجام معاملات را کاهش دهد.

4- مشکل در ارتباط با مشتریان

امروزه مشتریان اغلب در چندین کانال ارتباطی مانند ایمیل، رسانه‌های اجتماعی‌، تماس‌های تلفنی، پیامک و موارد دیگر فعال هستند. اگر کسب‌وکار شما برای تعامل با مشتریان در کانال دلخواه آن‌ها و پیگیری تعاملات قبلی خود مشکل داشته‌باشد، ممکن است نشانۀ این باشد که به خرید سی ار ام نیاز دارید.

8 گام برای خرید CRM مناسب کسب‌و‌کار شما

8 گام برای خرید CRM مناسب کسب‌و‌کار شما

با جستجو واژۀ crm در گوگل، شما با ده‌ها سایت فروش نرم افزار crm که شما را به خرید crm از آن‌ها ترغیب می‌کنند، مواجه خواهید شد. همچنین ممکن است با سایت‌های بررسی نر‌م‌افزار مواجه شوید که مقایسه‌های مفصلی بین فروشندگان محبوب CRM ارائه می‌دهند. این موارد اغلب می‌تواند افرادی را که به دنبال خرید سی آر ام برای کسب‌وکار خود هستند‌، تحت تأثیر قرار دهد. از این رو ما قدم‌های ساده زیر را برای کمک به کسب‌وکارها با هر اندازه‌ای برای پیدا کردن CRM مناسب برای آن‌ها جمع‌آوری کرده‌ایم.

1- نیازها و اهداف خود را مشخص کنید

تیم فروش، تصمیم‌گیرندگان و همه ذینفعان باید با همفکری هم، پاسخ یک سری سوالات را مشخص کنند:

چه چالش‌هایی را سعی دارید برطرف کنید؟
فرآیندهای تجاری که باید پیاده‌سازی کنید، کدامند؟
چند نفر از سیستم CRM استفاده می‌کنند؟
چقدر کسب‌و‌کار شما آماده سرمایه‌گذاری برای خرید crm است؟
از چه برنامه های دیگری استفاده می‌کنید که نیاز است با crm یکپارچه شوند؟

پاسخ به این سوالات به پیدا کردن اهداف، نیازها و نقاط ضعف شما کمک می‌کند، همچنین می‌تواند تصویر واضحی از آنچه در خرید crm به دنبال آن هستید ترسیم کند.

خرید Crm نباید تنها به دلیل نام یک برند، پیش‌نمایش نرم‌افزار و یا تنها حرفی که از دیگران می‌شنوید، باشد. این نرم‌افزار حتماً باید مطابق با نیازهای سازمان شما در حال حاضر و همچنین آینده باشد. شما باید crmی را انتخاب کنید که با استراتژی‌های شما مطابقت داشته باشد سپس بر سازگاری آن با نیازهای روزانه کسب‌و‌کارتان تمرکز کنید.

هنگامی که نیازها، الویت‌ها و نقاط ضعف خود را مشخص کردید، ممکن است وسوسه شوید راهی را انتخاب کنید که به شما کمک می‌کند تا تعدادی از چالش‌ها را سریعاً برطرف کنید. اما بهتر است عجله نکنید، اهداف بلند مدت خود را مشخص کنید و بر اساس آن برای خرید crm برنامه‌ریزی کنید. سعی کنید که کل فرایند پیاده‌‌سازی crm با اهداف شما مطابقت داشته‌باشد، در غیر این صورت هزینه‌ها و عوارض غیرضروری را متحمل خواهید شد.

لازم به ذکر است که خود فناوری و امکانات crm مهم نیستند، بلکه اینکه چگونه نیازهای اساسی شما توسط آن برطرف می‌شود، اهمیت دارد. به یاد داشته باشید، CRM ای که انتخاب میکنید باید متناسب با نیازهای تجاری شما و در خدمت به شما باشد، نه برعکس.

2- فروشندگان را لیست کنید 

پس از تعیین اهداف و نیازهایتان، گام بعدی این است که به دنبال فروشندگانی باشید که این نیازها را برآورده می‌کنند. اکثر فروشندگان در وب سایت خود امکانات نرم‌افزارشان را با جزئیات قرار داده‌اند، همچنین خود را با سایر فروشندگان مقایسه کرده‌اند، که می‌توانید از این اطلاعات استفاده کنید. سپس می‌توانید فروشندگانی را که پیشنهادات آن‌ها با نیازهای شما مطابقت دارد، در یک لیست الویت‌بندی کنید.

یکی دیگر از عناصر کلیدی در فرایند تصمیم‌گیری این است که از شرکت‌هایی که کار فروش crm را انجام می‌دهند، بپرسید که آیا مشتریان دیگری مانند شما در میان مشتریان آن‌ها وجود داشته یا خیر.

3- راجع به نحوۀ عملکرد نرم‌افزار سوال کنید

هنگامی که فروشندگان را لیست کردید، زمان آن فرا رسیده است که شروع به تعامل با آن‌ها کنید. از فروشندگان بخواهید عملکرد محصولشان را به زبان ساده توضیح دهند. از فروشندگانی که در بازاریابی خود از اصطلاحات فنی و تخصصی زیادی استفاده می‌کنند، پرهیز کنید. اگر فروشنده نمی‌تواند ویژگی‌ها و امکانات نرم‌افزار خود به صورت ساده توضیح دهد، از آن‌ها خرید نکنید.

4- نسخه دمو شخصی‌سازی شده را امتحان کنید

سراغ فروشندگانی بروید که ادعا دارند می‌توانند نیازهای تجاری شما را برآورده کنند. از آن‌ها بخواهید تا نسخۀ دموی سفارشی مخصوص شما را اجرا کنند تا ببینید آیا مناسب کسب‌و‌کارشما هست و می‌تواند نیازهای تجاری خاص شما را برآورده کند یا خیر. این به شما کمک می کند تا تصویری واضحی از CRM دریافت کرده و متعاقباً آن را ارزیابی کنید.

بسیار مهم است که برای خدمات متناسب با نیازهای خود درخواست کنید. بروشورهای محصول یا نسخه‌های آزمایشی گاهی اوقات تصویر درستی از برنامه را در اختیار شما قرار نمی‌دهند.

5- بودجۀ خود را در نظر گرفته و برای قیمت پیشنهادی خود مذاکره کنید

شما بایستی بودجه‌تان برای خرید سی آر ام را مشخص کنید. به این نکته توجه کنید که قیمت crm تنها به هزینه‌های اولیه مانند تهیه لایسنس، اشتراک ماهیانه و استقرار نرم‌افزار ختم نمی‌شود.

شما بایستی راجع به هزینه‌های پنهان مانند هزینۀ سفارشی‌سازی و آموزش پرسنل و … نیز از فروشندگان crm سوال کنید (البته در نظر داشته‌باشید که گاهی تعیین دقیق هزینۀ پیاده‌سازی crm باتوجه به هزینه‌های پنهان و مختلف آن کار آسانی نیست).

در نهایت قیمت فروشندگان مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و با توجه به بودجه خود برای انجام بهترین معامله، مذاکره کنید.

6- گسترش و مقیاس‌پذیری نرم‌افزار را در نظر بگیرید

عامل دیگری که قبل از خرید سی ار ام باید به آن توجه کنید، مقیاس‌پذیری آن است. به خاطر داشته باشید که یکی از دلایل احتمالی خریدcrm گسترش تجارت شما است. سوالی که ممکن است لازم باشد از خود بپرسید این است که آیا نرم افزار crm توانایی رشد با شما را دارد؟

نرم افزار CRM مناسب می‌تواند تا حد زیادی در شرکت شما گسترش یابد. می‌تواند با تیم فروش شروع شود، سپس بازاریابی از آن برای کمپین‌های خود استفاده کند و بعد تیم پشتیبانی می‌تواند تعاملات با کاربران را مدیریت کند.

هنگامی که CRM مناسب را پیدا کردید که تمام نیازهای شما را با قیمت مناسب برآورده می‌کند، به آرامی آن را در کل کسب‌وکار خود گسترش دهید و اجازه دهید کارکنان شما به استفاده از عادت کنند.

7- امکان دیدن آموزش‌های لازم برای کارکنان را فراهم کنید

ارزیابی کنید که آیا کارکنان شما دارای تجربه در استفاده از crm هستند و چه سطح تخصصی دارند. اگر آن‌ها قبلاً از crm استفاده کرده باشند، می‌دانند که با خرید crm عملکرد روزانه‌شان بهبود خواهد یافت.

برای اطمینان از مناسب بودن نرم‌افزار برای کارکنان، آن‌ها را در انتخاب نرم‌افزار و تصمیم‌گیری نهایی دخالت دهید.

اگر در یادگیری نحوۀ استفاده از نرم‌افزار پیچیدگی‌ای وجود دارد، برخی از فروشندگان آموزش‌های شخصی‌سازی‌شده ارائه می‌دهند که به تیم شما کمک می‌کند تا همۀ جزئیات نرم‌افزار را فراگرفته و به طور موثر از آن استفاده کنند.

8- مشخص کنید با توجه به نوع و سایز کسب‌وکارتان به چه نوع crmی احتیاج دارید

این سوال که چگونه یک crm خوب انتخاب کنیم؟ پاسخ کوتاه و صریحی ندارد، چراکه همۀ crmها نمی‌توانند همۀ نیازهای تمام سازمان‌ها را برآورده کنند. برخی برای شرکت‌های کوچک بهترند و برخی برای شرکت‌های بزرگ و برخی نیز به نیازهای تجاری خاص اختصاص داده شده‌اند. بسته به سایز کسب‌وکارتان نیازهای شما از نظر پیچیدگی متفاوت خواهد بود که این امر روی تصمیم شما تاثیر‌گذار خواهد بود.

1-8- ویژگی‌هایی که هنگام خرید CRM برای کسب‌وکارهای کوچک باید به دنبال آن‌ها باشید

خرید سی آر ام برای کسب‌وکارهای کوچک

اگر شما یک کسب‌و‌کار کوچک هستید‌، یک crm پیچیده و دارای امکانات زیاد ممکن است بیش از آنکه به شما کمک کند، برای شما مشکل ایجاد کند. چراکه شما مجبور خواهید بود زمان و پول بیشتری را برای راه‌اندازی و سفارشی‌سازی امکاناتی که حتی نیازی به آن‌ها ندارید سرمایه‌گذاری کنید.

1- سرنخ‌ها و تعاملات با مشتری را به درستی مدیریت کنید

یک crm خوب به شما کمک می‌کند تا اطلاعات و تعاملات خود را یکجا و به صورت متمرکز نگهداری کنید. به این ترتیب به تیم خود یک دید همه جانبه از مشتریانتان خواهید داد. از طریق ایمیل، تماس و رسانه‌های اجتماعی مستقیماً در crm خود با مشتریان ارتباط برقرار کنید. نوتیفیکیشن‌های دریافتی در هر لحظه برای این تعاملات به شما کمک خواهد کرد تا نیازهای مشتریان خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف کنید.

2- pipeline خود را مدیریت کنید

توانایی ایجاد خط فروش (pipeline) خودتان با امکان سفارشی متناسب با فرآیند فروش شما، در انجام موثر معاملات سودمند خواهد بود. داشتن یک نمای کلی از تمام معاملاتتان به تیم فروش شما کمک می‌کند تا وضعیت هر معامله را پیگیری کرده و معاملاتی که احتمال به انجام رساندن آن‌ها بیشتر باشد را در الویت قرار دهند.

3-اتوماسیون فعالیت‌های تکراری

هر سرنخی و هر معامله‌ای در یک کسب‌وکار کوچک اهمیت دارد. تیم فروش شما نباید به جای تمرکز بر روی فروش، درگیر وارد کردن داده‌ها و یا کارهای اداری پیش‌پاافتاده شود. با خودکار کردن یک سری از کارهای تکراری که به شما در ردیابی آپدیت معاملات، تنظیم هشدارهای ایمیل و موارد دیگر کمک می‌کند؛ می‌توانید تمرکز خود را بر روی کارهای مهم‌تر قرار داده و فروش خود را به حداکثر برسانید.

4- عملکرد خود را تحلیل و اندازه‌گیری کنید

گزارشات و داشبورد قدرتمند میتوانند به شما در تجزیه و تحلیل عملکرد فروشتان کمک کرده و دید بهتری نسبت به کسب‌وکارتان به شما بدهد. شاخص‌های کلیدی مانند تولید سرنخ‌ها، معاملات بسته شده، معاملات داخل pipeline و … را به کمک نمودارها، گراف‌ها، KPIها و… پیگیری کنید.

2-8- ویژگی‌هایی که هنگام خرید CRM برای کسب‌وکارهای بزرگ باید به دنبال آن‌ها باشید

خرید سی ار ام برای کسب‌وکارهای بزرگ

همانطور که کسب‌وکار شما رشد می‌کند، نیازهای شما نیز رشد می‌کند و پیچیده‌تر می‌شود. CRM شما باید بتواند مجموعه گسترده‌ای از کاربران را پشتیبانی کند، با افزایش فروش شما گسترش یابد، فرآیندهای تجاری پیچیده‌تری را پیاد‌ه‌سازی کند و با برنامه‌های بیشتری ادغام شود. شما به یک CRM قدرتمند، ایمن و مقیاس‌پذیر برای سازمان‌های بزرگ نیاز دارید.

1- سفارشی سازی برای کسب‌وکار شما

بهترین CRM ‌ها آن‌هایی هستند که می‌توانند متناسب با کسب‌و‌کار شما شخصی‌سازی شوند. توانایی سفارشی‌سازی CRM برای اجرای فرآیندهای تجاری منحصر به فرد شما برای کسب‌وکارهای بزرگ و یا آن‌هایی که به دنبال رشد هستند ضروری است.

2- یکپارچگی یا قابلیت ادغام با برنامه‌های مختلف دیگر

اغلب به چندین برنامه کاربردی برای اداره عملیات تجاری خاصی نیاز است. CRM شما باید بتواند به طور یکپارچه با این برنامه‌ها ادغام شده و داده‌ها را بین آن‌ها جابه‌جا کند. این امر به کارکنان شما کمک می‌کند تا تصویری کامل از تعاملات مشتریان خود از داخل CRM دریافت کرده و امکان شخصی‌سازی خدمات را فراهم کنند.

3- توسعۀ کسب‌و‌کار شما

امکان رشد کسب‌وکارتان بدون آنکه نرم‌افزار بخواهد مانع آن شود را فراهم کنید. تجربیات خوشایندی برای مشتری بسازید، فرآیندهای پیچیده را ایجاد کرده و به‌صورت خودکار درآورید، برنامه‌های موبایل را به‌گونه‌ای طراحی کنید که به داده‌های CRM شما دسترسی داشته‌باشند و همچنین برنامه‌های دیگر خود را با CRM یکپارچه کنید تا یک نمای واحد از کسب‌و‌کار خود داشته باشید.

4- ایمن نگه داشتن اطلاعات

هنگام کار با مشتریان کشورهای مختلف، مهم است که به امنیت داده‌های آن‌ها توجه کرده و از قوانین محلی پیروی کنید. یک CRM را انتخاب کنید که برای ایمن نگه داشتن داده‌ها و کسب‌و‌کار شما در سراسر جهان طراحی شده است.

 چرا خرید مایکروسافت crm بیت اند را به شما توصیه می‌کنیم؟

خرید مایکروسافت crm
  1. با خرید نرم افزار crm فارسی بیت اند، دیگر مهم نیست که کسب‌وکار شما چه اندازه‌ای باشد و یا به چه امکاناتی نیاز داشته‌باشید. چرا که این نرم‌افزار می‌تواند متناسب با نیازهای کسب‌و‌کار شما سفارش‌سازی شود. همچنین به هر میزان که شما بخواهید می‌توانید آن را در کسب‌وکارتان گسترش دهید.
  1. همکاران ما در بیت اند در تمامی مراحل استقرار و راه‌اندازی این نرم‌افزار کنار شما هستند و آموزش‌های لازم را به ساده‌ترین شکل ممکن به شما می‌دهند. درنتیجه هیچ جای نگرانی در این خصوص نخواهد بود.
  2. مهم‌تر از همه اینکه در صورت انتخاب سی آر ام &Bit شما این امکان را دارید که پیش از خرید crm ابتدا از نسخۀ رایگان آن استفاده کنید تا از تصمیم خود برای خرید نرم افزار crm اطمینان حاصل کنید.برای اطلاعات بیشتر در خصوص اهداف crm و فارسی ساز  crm به سایت بیت اند مراجعه کنید.

این اعلان را به اشتراک گذارید