بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان

بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان

باشگاه‌های مشتریان، برنامه‌های وفاداری و طرح‌های پاداش، صرف‌ نظر از اینکه ما آن‌ها را چگونه می‌نامیم، فقط یک هدف دارند. هدف اصلی این راهکارها افزایش وفاداری و حفظ مشتریان با ارائه‌ی تخفیف‌ها، مشوق‌ها، امتیازات و دسترسی انحصاری به محصولات است. آمارهای منتشر شده توسط شرکت Hubspot نشان می‌دهد که 88 درصد از مشتریانی که احساس می‌کنند از آن‌ها قدردانی می‌شود؛ بیشتر به آن کسب و کار وفادار می‌مانند و 83 درصد نیز قصد دارند بیشتر خرج کنند. بنابراین نمی‌توان اهمیت و ارزش مشتریان وفادار را در رشد شرکت و تحقق اهداف مورد نظر نادیده گرفت. لازمه‌ی به دست آوردن این وفاداری نیز استفاده از بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان است که قابلیت‌های زیادی را برای مدیریت تعاملات و ارتباطات ارائه می‌دهد. بنابراین اگر قصد دارید با برترین سامانه باشگاه مشتریان و ویژگی‌های آن آشنا شوید؛ ما را در ادامه‌ی این مطلب از بیت اند همراهی کنید.

باشگاه مشتریان برنامه‌ای است که سبب افزایش وفاداری و نرخ حفظ مشتری می‌شود. به عبارتی دیگر بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان قصد دارد تا مخاطبان فعلی کسب و کار را وفادار نگه دارد و آن‌ها را با ارائه‌ی پیشنهادات جذاب تشویق به خرید مجدد کند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که مهم‌ترین وظیفه‌ی باشگاه مشتریان، کسب رضایت آن‌ها و بهبود تجربه‌ی خرید است. این پیشنهادات نیز می‌توانند به صورت کوپن‌ها و کدهای تخفیف، محصولات رایگان، خدمات قابل دریافت در شرکت‌های دیگر و غیره ارائه شوند. یک باشگاه مشتریان مخاطبان را تشویق می‌کند تا به خرید از کسب و کار شما ادامه دهند و بیشتر به آن اعتماد کنند.

مزایای استفاده از نرم افزار باشگاه مشتریان

مهم‌ترین مزیت استفاده از نرم افزار باشگاه مشتریان این است که روند افزایش وفاداری، حفظ مشتری و تشویق آن‌ها به خرید مجدد را به بهترین شکل انجام دهد. براساس تحقیقات انجام شده هزینه‌ی جذب مشتریان جدید حدودا 8 برابر بیشتر از هزینه‌ی فروش به مشتریان فعلی است. همچنین یک مشتری فعلی بالاتر از 60٪ بیشتر از یک مشتری جدید خرید می‌کند. البته این داده‌ها به کل مشتریان شرکت اشاره دارد و زمانی که ما در مورد اعضای باشگاه مشتریان صحبت می‌کنیم، آمار و ارقام بهتری خواهیم داشت. به عنوان مثال یک کسب و کار متوسط که موفق به افزایش 5 درصدی نسبت بازدهی مشتریان خود شود؛ تا 95 درصد افزایش سود خواهد داشت. تمامی این مزایا را نیز با بهترین سامانه باشگاه مشتریان می‌توانید به دست آورید و با مخاطبان خود ارتباط بهتری داشته باشید.

فواید استفاده از نرم افزار باشگاه مشتریان

خوب است بدانید که طبق پنجمین گزارش سالانه‌ی تحقیقاتی State of Marketing، انتظار می‌رود استفاده‌ی مدیران بازاریابی از پلتفرم‌های برنامه وفاداری مشتری در دو سال آینده تا 80 درصد افزایش یابد. همچنین این مطالعه نشان می‌دهد که 63 درصد از بازاریابان با عملکرد برتر در حال حاضر از پلتفرم‌های وفاداری مانند نرم افزارهای باشگاه مشتریان استفاده می‌کنند. این تحقیقات حاکی از اهمیت بسیار زیاد این نرم افزارها در مدیریت تعاملات با مخاطبان برای افزایش وفاداری آن‌ها است. در ادامه با ویژگی‌هایی که بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان باید داشته باشد آشنا می‌شوید.

ویژگی های بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان

برترین نرم افزار باشگاه مشتریان باید دارای برخی ویژگی‌های کلیدی باشد که در این بخش به طور کامل به آن می‌پردازیم. اولین ویژگی بسیار مهم که باید در انتخاب آن دقت کنید، انعطاف‌پذیر بودن نرم افزار است تا بتوانید آن را با توجه به نیازهای سازمان خود شخصی‌سازی کنید. بنابراین نرم افزارهایی که دارای طراحی آماده هستند؛ امکان سفارشی‌سازی را از شما می‌گیرند و در تنظیم کمپین‌ها و تعاملات با مشتریان محدودیت ایجاد می‌کنند. یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم افزارها این است که باید دارای رابط کاربری آسان و روش استفاده‌ی ساده باشند و نیاز به دانش و تخصص خاصی نداشته باشند. در زیر با دیگر ویژگی‌های بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان آشنا می‌شوید:

  • نرم افزار باید قابلیت تقسیم‌بندی و دسته‌بندی‌کردن مشتریان را داشته باشد تا مدیران بتوانند الگوهای رفتاری را تجزیه و تحلیل کنند.
  • نرم افزار می‌بایست امکان ادغام و یکپارچه‌سازی با وب سایت کسب و کار شما را داشته باشد.
  • نرم افزار باید توانایی ردیابی رفتار مخاطبان را داشته باشد و به صورت هوشمند عمل کند. توجه داشته باشید که بدون داشتن داده‌های دقیق، امکان نتیجه‌گیری و بررسی صحیح نیز وجود ندارد.
  • سرعت نرم افزار باید مناسب باشد.
  • نرم افزار باید از تنظیم پیشنهادهای پاداش هدفمند و بن‌های خرید متنوع پشتیبانی کند و مدیریت برنامه‌های VIP را ارائه دهد.
  • راه‌اندازی نرم افزار باید آسان باشد و پیچیدگی زیادی نداشته باشد.
  • در نرم افزار باید فرآیندهای مورد نیاز به صورت خودکار انجام شوند و نیازی به دخالت انسانی نداشته باشند. به عنوان مثال ثبت تراکنش‌های مالی مشتریان و ارسال کدهای تخفیف می‌بایست به صورت اتوماتیک صورت گیرد.
بررسی بهترین سامانه باشگاه مشتریان

چرا بیت اند بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان است؟

بیت اند بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان است چون با استفاده از dynamic365 می تواند امکانات خوبی را در جلب رضایت مشتریان و افزایش سود شرکت فراهم کند. در واقع  باشگاه مشتری به عنوان یکی از ماژول‌های crm قابل استفاده است. ماژول های مختلف سی ار ام مایکروسافت آن در افزایش سرعت پاسخ گویی به مشتریان و شناسایی نقاط ضغف و قوت سازمان نقش بسزایی دارد؛ بدین ترتیب مشتری تجربه‌ی کاربری دلنشینی خواهد داشت. از آنجا که در ‌ crm تمام ماژول‌ها به صورت یکپارچه با یکدیگر و در نهایت پایگاه داده متصل هستند به تبادل اطلاعات در شناخت دقیق مشتریان و علاقه‌مندی‌های انان کمک می‌کند. به عنوان مثال تیم بازاریابی، فروش یا خدمات پس از فروش  با استفاده از  داده‌های ‌نرم افزار مدیریت مشتریان نیازهای مخاطبان و محل‌های سودآوری را پیدا کنند. علاوه بر این می‌توان بهترین مشتریان  را شناخت و متناسب با علایق آنها پاداش وفاداری اختصاص داد.

در ایجاد انواع  کمپین‌ها و برنامه‌های وفاداری crm کمک می‌کند تا  تیم‌های بازاریابی، مالی و خرید به راحتی به صورت یکپارچه روی فعالیت متمرکز شوند.

جمع‌بندی

در نهایت باید بدانید که وجود مشتریان وفادار یکی از مهم‌ترین ستون‌های هر کسب و کار شناخته می‌شود و جذب آن‌ها اهمیت زیادی دارد. برای این کار می‌توانید از تنظیم باشگاه‌های مشتریان استفاده کنید و خدمات و پیشنهادات جذابی را به مخاطبان خود ارائه دهید. بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان نیز به شما در افزایش میزان وفاداری مشتری کمک می‌کند و آن‌ها را به خرید مجدد تشویق می‌نماید. از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم افزارها می‌توانیم به قابلیت انعطاف‌پذیری، هوشمند بودن، تجربه‌ی کاربری آسان و پیاده‌سازی سریع اشاره کنیم.

این اعلان را به اشتراک گذارید